5.18.2014

Homemade coconut & vanilla-coconut yoghurt

dietetyczny krem kokosowy

Ostatnimi czasy mimowolnie rozsmakowałam się w błyskawicznych śniadaniach. Pod określeniem "błyskawiczne" nie mam jednak na myśli tylko i wyłącznie musli, serków, kanapek, sałatek. One bez wątpienia zawsze się sprawdzają. Czasem ma się jednak ochotę na coś nowego - i takim sposobem odkryłam kilka niezwykle prostych połączeń, które sycą, a także niezwykle smakują. Nawet teraz, kiedy nie muszę w pośpiechu zrywać się z samego rana i prasować po raz kolejny koszuli, często wracam do tych minimalistycznych, niezawodnych zestawień.

Stało się to motywem przewodnim kolejnego wpisu z serii ZDROWE ŚNIADANIE A&M. Bo czasem wydaje się, że mała ilość czasu o poranku to dobra wymówka, żeby nie zjeść nic lub porwać ze sobą batonika lub drożdżówkę - bo przecież nic innego się nie nada. W końcu kiedy byłam młodsza, sama tak myślałam, a wiele osób wciąż jest o tym przekonanych. Nijak ma się to jednak do rzeczywistości, kiedy wystarczy trochę kreatywności i kilka sprawdzonych składników, a także - co chyba najważniejsze - dobra wola. Ja przygotowałam na dziś moje ulubione jogurty, Marta z Wieszak Na Wybiegu również przedstawiła swoje smakowite propozycje.

Jogurt kokosowy od pewnego czasu pojawia się u mnie codziennie - niezależnie, czy to w ramach śniadania, czy kolacji. Śmiało mogę powiedzieć, że to ostatnio jedno z moich ulubionych śniadań. Najczęściej podaję go w wersji bazowej, jednak podzielę się przepisem na dwie wariacje, które szczególnie przypadły mi do gustu. Zapraszam na przepisy.

/1-2 porcje/
domowy jogurt kokosowy
Przepis podstawowy (jogurt kokosowy)
- 1 opakowanie jogurtu naturalnego (średnio 400g)
- 1 łyżka miodu

Jogurt przekładamy do garnuszka lub dużej miski. Dodajemy miód i mąkę kokosową, a następnie miksujemy robotem do uzyskania gładkiej, pozbawionej grudek konsystencji. Podajemy od razu solo lub z dowolnymi dodatkami: owocami, musli, bakaliami, sosem owocowym. Uwaga - według mnie danie najlepiej smakuje, kiedy jogurt jest dobrze schłodzony.
*polecam także wersję z użyciem mąki sezamowej

Jogurt kokosowo-waniliowy:
coconut pudding- 1 opakowanie jogurtu naturalnego (średnio 400g)
- 40g mąki kokosowej
- 2 łyżki płatków migdałów
- 1 łyżka syropu waniliowego*

Jogurt przekładamy do garnuszka lub dużej miski. Dodajemy syrop i mąkę kokosową, a następnie miksujemy robotem do uzyskania gładkiej, pozbawionej grudek konsystencji. Migdały prażymy na suchej, nagrzanej patelni o nieprzywierającej powłoce. Jeżeli jesteśmy w posiadaniu oleju kokosowego, możemy lekko wysmarować nim patelnię - doda to migdałom bardzo przyjemnego aromatu. Część podprażonych migdałów mieszamy z jogurtem, a resztą dekorujemy wierzch.
*do zastąpienia cukrem waniliowym lub ekstraktem z wanilii/ziarnami z laski wanilii z dodatkiem dowolnego słodzika

/1-2 servings/

Basic coconut yoghurt
- 400g plain yoghurt
- 40g coconut flour
- 1 tbsp honey

Put yoghurt in a bowl or saucepan. Add coconut flour and honey. Then, mix until smooth. Serve immediately with your favourite additions: fruits, crunch, dried fruits, fruit sauce. Tastes best when cooled.

Coconut-vanilla yoghurt
- 400g plain yoghurt
- 40g coconut flour
- 2 tbsp almond flakes
- 1 tbsp vanilla syrup
- coconut oil (optional)

Put yoghurt in a bowl or saucepan. Add coconut flour and vanilla syrup. Then, mix until smooth. Heat the Slightly grease a saucepan with coconut oil. Heat the skillet on medium. Grate almond flakes on pre-heated skillet until they're slightly brown. Mix 1,5 tbsp almonds with yoghurt. Sprinke the rest of grated almost on the top. Serve cooled.

31 komentarzy:

  1. *___* muszę kupić mąkę kokosową *___*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdzie można takową kupić? Nigdzie nie widziałam...
      A może wystarczą wiórki kokosowe?

      Usuń
    2. Sklepy ze zdrową żywnością, a także na allegro, guiltfree.pl, efavit.pl i wielu innych :)
      Nie, w tym przypadku nie, mąka kokosowa ma nieco inne właściwości niż wiórki. Jest niesamowicie chłonna.

      Usuń
    3. czy mąka kokosowa jest zdrowa? nie jest wysokokaloryczna?

      Usuń
    4. Mąka kokosowa jest bardzo zdrowa! Zapraszam do lektury: http://zdrowie.wp.pl/zdrowie/metody-naturalne/art253,maka-kokosowa.html

      Jeżeli chodzi o kalorie: zależy, jaką mąkę dokładnie wybierzesz. Sklep guiltfree oferuje wersję odtłuszczoną, która ma mniej kalorii niż zwykła mąka. http://guiltfree.pl/wszystkie-kategorie/711-1kg-organiczna-maka-kokosowa-tropicai-19g-bialka-233kcal.html

      Usuń
  2. Genialne propozycje! Zdrowe jogurty to zawsze strzał w dziesiątkę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. oj zjadłabym.. wygląda na tak kremowy i ta gęsty...
    o mamooo!! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Gdy zobaczyłam zdjęcie pomyślałam "co to jest?". Co to za śniadanie skoro wygląda jak krem?
    A tu się okazuje, że takie pyszności i do tego takie proste ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda niesamowicie...taki puszysty *_*
    Jako wielbicielka kremów i jogurtów, muszę koniecznie spróbować, kiedy tylko dostanę w swoje ręcę mąkę kokosową :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam w planach uzupełnienie zasobów tego typu mąk, więc na pewno spróbuję kilku wersji tego kremu : )

    OdpowiedzUsuń
  7. czy można jeść mąkę na surowo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, bez problemu! Mąki takie jak kokosowa, sezamowa czy archaidowa można śmiało pałaszować na surowo. Mąka kokosowa powstaje z nieprażonych wiórek kokosowych, jest zmielona "na zimno" i nie jest wzbogacana żadnymi ulepszaczami. W gruncie rzeczy, to wiórki kokosowe po przeróbce, która sprawia, że ich proszek jest bardzo chłonny i nadaje się między innymi do pieczenia, a także robienia takich typu puddingów.

      Usuń
  8. od dziś definitywnie zaczynam oszczędzać i kupię w końcu tę mąkę!

    OdpowiedzUsuń
  9. Genialny pomysł, nie wpadłabym na niego, a niby taki prosty jest :P

    OdpowiedzUsuń
  10. prosto, a jak smacznie! <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Masz całkowitą rację, że nie ma wymówki na brak porządnego śniadania, wystarczy tylko chcieć.
    Tą mąką kokosową bardzo mnie zainteresowałaś :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Już w przygotowaniu :D Can't wait to eat.

    OdpowiedzUsuń
  13. Patrząc na te cudowne przepisy, sama muszę coś skombinować z koksem:)

    OdpowiedzUsuń
  14. szybkie, a jakie niespodziewane! ja od pierwszego razu z mąką kokosową dbam o to, by zawsze była w szafce. ale w jogurcie jeszcze jej nie jadłam!

    OdpowiedzUsuń
  15. Szybko i z pewnością smacznie. Bardzo ciekawa propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Taki jogurt na pewno by mi zasmakowal. Uper pomysl z dodanie mąk! :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Takiego jogurtu nigdy jeszcze niei jadłam...pomimo,ze kokos kocham miłością pierwszą i ostatnią :)

    OdpowiedzUsuń
  18. ta konsystencja jest genialna! nie ma to jak zrobić domowy jogurt ;)
    swoją drogą - świetny pomysł na wykorzystanie mąki kokosowej :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Mniam! Pysznie to wygląda ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciekawy pomysł:) Ja ostatnio staram się urozmaica śniadania, zazwyczaj "nie miałam czasu", ale prawda jest taka, że czas zawsze się znajdzie;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Kremowe śniadania również ostatnio czesto mi towarzyszą. Tylko ze ja jestem szczerze zakochana nie w jogurcie, a w ricottcie z mąką kokosową lub sezamową, zwykle robię ponadto użytek z reszty kaszy po obiedzie. ;) Śniadanie szybkie i bardzo uzalezniajace.

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetny patent! prosty i na pewno pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  23. czy mąkę kokosową można zastąpić migdałową? to śniadanie wygląda bardzo kremowo i pysznie, ale czy użyłaś zwykłego jogurtu naturalnego? wygląda jak gęsty typu grecki. Ciekawa propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mąka migdałowa jest mniej chłonna, więc na pewno trzeba byłoby zwiększyć jej ilość, by uzyskać odpowiednio gęstą konsystencję. No bo właśnie - to jogurt naturalny. Taką konsystencję nadaje mąka. :)

      Usuń

Co sądzisz o wpisie?
Jeżeli nie posiadasz konta Google, nie bądź anonimowy - podpisz się swoim nickiem lub imieniem.
Dziękuję za każdą pozostawioną opinię.