3.17.2014

Pieczona jogurtowa owsianka z owocami

pieczona owsianka z owocami

Wiosna w powietrzu. Mimo dni pełnych słońca przeplatanych deszczem, można zacząć już śmiało mówić o zmianie pogody. Od wiosny już tylko chwila do latam, prawda? Granice subtelnie zacierają się z każdym nowym promieniem słońca, każdym dniem, który przeradza się w coraz to cieplejszy. Świeże powietrze, zieleń przechodząca od subtelnej do najbardziej żywej z możliwych. Przy takiej pogodzie nie można odgonić od siebie myśli o beztroskim lecie. Żeby poczuć już teraz jego namiastkę, można sięgnąć po coś, co zawsze może być pod ręką - mrożone owoce. Przepyszna pieczona owsianka przesycona smakiem owoców leśnych oraz kokosa to idealna propozycja na leniwy początek dnia. Owsianka nie opada po wyjęciu z piekarnika, jest puszysta i delikatna. Słodycz przebija lekka kwaskowatość owoców, a całość łączy się w kompozycję, która nie tylko zadowoli kubki smakowe, ale i dostarczy organizmowi wielu cennych witamin oraz mikroelementów.

/1 porcja/
pieczona owsianka- 50g płatków owsianych
- 1 łyżeczka syropu z agawy
- 70g owoców leśnych
- 2 łyżki płatków kokosa
- 1/4 laski wanilii
- odrobina soli

Płatki owsiane mieszamy z jogurtem, syropem z agawy, jajkiem,  ziarnami z laski wanilii, solą i orzechami włoskimi. Na końcu delikatnie łączymy z masą owoce. Przelewamy masę do lekko natłuszczonego ceramicznego naczynia i pieczemy 30 minut w piekarniku nagrzanym do 180*C. Podajemy po lekkim ostudzeniu solo lub z jogurtem naturalnym.
pieczona owsianka jogurtowa

41 komentarzy:

  1. Z chęcią zjem tą owsiankę :D Wygląda bardzo apetycznie :)
    W składnikach brak banana :)

    OdpowiedzUsuń
  2. aaa czyli jeszcze banan i orzeszki włoskie! :D (nie wykryłam ich w wypunktowanych składnikach :p )
    GENIALNA ta owsianka! Już czuję jej zapach z piekarnika!
    Niestety będę mogła sobie upichcić takie cudo dopiero w weekend, bo w tygodniu nie mam czasu rano :( Już się nie mogę doczekać! ^^

    Buziaki Zu :*

    OdpowiedzUsuń
  3. mniam mniam mniaaaaaaaaaaaaaaaam

    OdpowiedzUsuń
  4. nie widzę w składnikach banana o którym wzmianka w przepisie :( a co z jajkiem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już wszystko jest ok, niechcący przekleił mi się fragment innego przepisu ;)

      Usuń
  5. Wgląda apetycznie. Idealna na coraz cieplejsze dni :)
    Chociaż u mnie pogoda się niestety nieco popsuła.

    OdpowiedzUsuń
  6. najczęściej właśnie tego jogurtu używam, najgęstszy i najlepszy jak dla mnie :) płatki z jogurtem zapiekane na pewno smakują świetnie, tym bardziej w letnim zestawieniu z owocami! tak apetycznie ją opisałaś, że po prostu nie można nie spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kochana, w składnikach nie ma banana :D musze sprobowac to zrobic :D kusisz :)

    OdpowiedzUsuń
  8. O, pieczona owsianka jogurtowa podbija kolejne podniebienia, prawidłowo ;-))

    OdpowiedzUsuń
  9. W połączeniu z owocami leśnymi musiała być pyszna! Letnie smaki na przekór pogodzie za oknem :))

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem ciekawa smaku jogurtu po upieczeniu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. no podałaś to pysznie..
    jest taka delikatna, ma jasne kolory i owoce.. mmm :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ostatnio coraz częściej piekę owsiankę, a jogurtowej jeszcze nie zrobiłam :> Twoja wygląda bajecznie, zrobię na pewno :D

    OdpowiedzUsuń
  13. na sam widok zrobiłam się głodna :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Wyrośnie bez proszku do pieczenia? :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Czekałam na ten przepis! Thank you , niedługo zrobię! <3

    OdpowiedzUsuń
  16. Wygląda, jak delikatna chmurka!
    Pyszna musi być; )

    OdpowiedzUsuń
  17. pycha <3 kocham pieczone!

    OdpowiedzUsuń
  18. To będzie moje śniadanie w najbliższym czasie :>

    OdpowiedzUsuń
  19. Przeglądałam ten wpis na ekranie telefonu i pierwszym moim skojarzeniem było: ale letnie kolory! Bo chociaż wielu atrybutów lata tutaj nie ma, to i tak wygląda tak lekko, lipcowo, upalnie...

    :)

    OdpowiedzUsuń
  20. no to teraz umieram z tęsknoty za latem! przepyszne śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. O mniam, ile razy do Ciebie zagladam zawsze mi na coś narobisz smaka :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Idealne rozpoczęcie dnia:) tak poproszę i dziękuję;]

    OdpowiedzUsuń
  23. Deser, na który można sobie pozwolić podczas dietkowania, chętnie spróbuję :) Piękne zdjęcia Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  24. Dla mnie ten przepis jest po prostu zaskakujący. Nigdy nie piekłam owsianki. Muszę koniecznie wypróbować !

    OdpowiedzUsuń
  25. Uwielbiam wszystko co jogurtowe! Dawno nie zapiekałam owsianki, tym bardziej jogurtowej. Wygląda wyśmienicie z tymi owocami! :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Świetny wypiek! Kiedyś moją małą fanaberią było dodawanie do owsianki pod koniec gotowania solidnej porcji jogurtu, najlepsza lekko schlodzona, koniecznie z letnimi owocami. :) Zapieczona musi smakować jeszcze lepiej.

    OdpowiedzUsuń
  27. 50 g płatków owsianych to ile to łyżek?

    OdpowiedzUsuń
  28. Pieczonej jeszcze nie jadłam. Będę musiała wypróbować w weekend :)

    OdpowiedzUsuń
  29. hej, z instagrama dowiedziałam się, że idziesz na Placebo. zazdroszczę! (i czekam może na jakąś malutką relację?)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, nie. To blog kulinarny, a nie pamiętnik. (; Jeżdżę na wiele koncertów, poza Placebo w samym sierpniu będę na koncercie Mansona. Relacje zdaję znajomym :) A tak poza tym to zobaczymy, jak będzie wyglądać moje blogowanie po przeprowadzce do Anglii.
      Btw. Ciekawa jestem, skąd znasz mojego instagrama. Podaj swój nick.

      Usuń
    2. Nie mam instagrama, weszłam jakoś przypadkiem, po zobaczeniu Twojego komentarza pod czyimś zdjęciem

      Usuń
  30. Dokładnie, już coraz bliżej wiosny, lata... :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Też muszę kiedyś w końcu upiec swoją owsiankę :) !

    OdpowiedzUsuń
  32. Upiec owsiankę...może być ciekawie :P

    OdpowiedzUsuń
  33. chętnie spróbuję :)
    w składnikach nie ma orzechów włoskich :)

    OdpowiedzUsuń

Co sądzisz o wpisie?
Jeżeli nie posiadasz konta Google, nie bądź anonimowy - podpisz się swoim nickiem lub imieniem.
Dziękuję za każdą pozostawioną opinię.