12.23.2013

Pierniczki na ostatnią chwilę!

błyskawiczne pierniczki
pierniczki świąteczne

pierniczki świąteczneDo ostatniej chwili zwlekaliście z upieczeniem pierniczków? A może, tak jak ja, zorientowaliącie się, że przydałoby się ich trochę więcej? Żaden problem! Prezentuję niezawodny przepis na pierniczki, które miękkie będą od razu po upieczeniu. Bez czekania możecie zaprezentować je na stole wigilijnym, najlepiej przystrojone lukrem lub czekoladową glazurą!



pierniczki świąteczne

/ok. 60 pierniczków/
- 300g mąki pszennej
- 100g mąki orkiszowej graham
- 2 jajka
- 100g rozpuszczonego masła
- 100g melasy*
- 130g cukru pudru
- 1 łyżka przyprawy do piernika
- 1 łyżka kakao
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej

Wszystkie składniki wsypujemy do naczynia i wyrabiamy ciasto. Przekładamy je na wysypaną mąką stolnicę i rozwałkowujemy na grubość ok. 4mm. Wykrawamy pierniczki. Układamy pierniczki na wyłożonej papierem do pieczenia blaszce i pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180*C przez ok. 10 minut. Wystudzone dekorujemy - ja udekorowałam pierniczki lukrem królewskim, kandyzowanymi owocami i migdałami.
*można zastąpić miodem
pierniczki świąteczne


28 komentarzy:

  1. Na szczęście zdążyłam zrobić pierniczki, które troszkę jeszcze miały okazje poleżakować w pudełkach, ale taki przepis na ostatni dzwonek to fajna rzecz, szczególnie, że ja... hmm... nie pogardzę żadną ilością pierniczków i mogłabym tak chodzić od jednej do drugiej z Was i każdej podjadać;d

    OdpowiedzUsuń
  2. Na szczęście zorientowałam się, że będę potrzebować więcej ciasta już w połowie grudnia, więc ciasta dorobiłam wtedy. I już je wypiekłam. Teraz biorę się za dekoracje!
    Ale przepis sobie zapiszę - tak na wszelki wypadek. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. super przpeis, warto wzbogacic odrobina proszku do pieczenia lub sodki.

    OdpowiedzUsuń
  4. u mnie szczerze nigdy nie było tradycji robienia pierniczków, co nie oznacza, że ich nie lubię! myśle, że wypróbuję Twój przepis. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie w tym roku niestety pierniczków nie będzie..ale na pewno na przyszły rok się poprawię :)
    ________________________
    mizernezmiany.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. o, ja już piekłam dwie tury - z jednej 173 wyszło, z drugiej 186 ;) i już nic nie ma! czas na kolejną! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierniczki zrobiłam już dawno, ale na szczęście były ściśle przeze mnie nadzorowane i nic nie ubyło :D
    Super przepis, zawsze dobrze mieć jakiś plan zapasowy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. mówię stanowcze "nie!" zastępowaniu melasy miodem! melasa jest pyszna! <3
    a jak właśnie stoję przed tym samym dylematem, że jakoś mało ciastek, bo tu komuś dałam, tu trochę mama zjadła do kawy... no i będą ciasteczka marcepanowe dodatkowo. mniam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja użyłam właśnie melasy... bo nie lubię jej ani trochę, a w pierniczkach nie była wyczuwalna :D

      Usuń
  9. U mnie już wszystkie pierniczki zeszły :) mamy taką tradycję, że pierniczki zjadamy przed świętami, bo potem w obliczu masy ciast i tak nikt ich nie je, a tak lepiej smakują! :) ale Twoje wyglądają bosko :D

    OdpowiedzUsuń
  10. piękne :) dziękuję za udział w akcji, proszę tylko dodać banerek, wtedy zaakceptuję :)

    OdpowiedzUsuń
  11. świetne! jak mi zabraknie nadzianych to dorobię takich ;) do tego są całkiem zdrowe :)
    muszę to napisać... uwielbiam twoje zdjęcia *-* są wyjątkowe, mają w sobie to 'coś' i oczywiście wyglądają idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo! :) Niesamowicie mi miło :)

      Usuń
  12. śliczne zdjęcia! Pierniczki kuszą, bardzo bardzo...;)

    OdpowiedzUsuń
  13. mniam mniam <3

    zapraszam na swoje świąteczne pierniczki i życzę Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  14. o kurczak! Szybkie ;)
    Znam ciut inny przepis, bliższy Twojemu zamieszkaniu, spróbuję to opowiem ;D

    OdpowiedzUsuń
  15. Brawo, kochana, wyszły Ci prześliczne :)

    OdpowiedzUsuń
  16. a zamiast mąki orkiszowej mozna dać jakiejś pełnoziarnistej np?;>

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale będzie u Ciebie pachniało pierniczkami w domu<3

    OdpowiedzUsuń
  18. piękne choć w pośpiechu :))
    u mnie w sumie nie ma tradycji pieczenia pierniczków, wszyscy preferują makowce i serniki ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. nie ważne, że na ostatnią chwilę, ważne że są! :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Obłędne te Twoje pierniczki ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja piekłam wczoraj bo oczywiście też nie było czasu :D pyszne muszą być z tym lukrem!

    OdpowiedzUsuń
  22. Robiłam z tej samej inspiracji jakieś dwa tygodnie temu, też trochę pozmieniałam (też użyłam słodu) i powiem, że owszem były dobre zaraz po upieczeniu, ale teraz są chyba jeszcze lepsze :)

    OdpowiedzUsuń

Co sądzisz o wpisie?
Jeżeli nie posiadasz konta Google, nie bądź anonimowy - podpisz się swoim nickiem lub imieniem.
Dziękuję za każdą pozostawioną opinię.