4.17.2014

Pieczona owsianka chałwowo-truskawkowa i recenzja mąki sezamowej

pieczona owsianka z owocami

mąka sezamowaPo mące kokosowej, dyniowej, migdałowej i słonecznikowej przyszedł czas na tę, która intrygowała mnie chyba najbardziej - sezamową. Już jakiś czas temu moja znajoma opisała mi jej smak jako "no chałwa, po prostu!". Kiedy w końcu znalazła się w mojej kuchni, do czego przyczynił się sklep Guiltfree - nie zawiodłam się. Muszę powiedzieć, że to coś naprawdę przepysznego. Dodam też, że mąka ta wcale nie wymaga wyszukanych dodatków. Już tylko zmieszana z jogurtem bądź serkiem i miodem stanowi danie, któremu nie można się oprzeć. W końcu to sezam! Wspaniale połączy się z owsianką, owocowymi koktajlami czy wspomnianym wyżej nabiał, stanowiąc pełnowartościowy posiłek o chałwowym smaku.
Skład? Tylko i wyłącznie ziarna sezamu, oczywiście. Dodam , że jest to produkt niskowęglowodanowy, a także odtłuszczony, co dla osób stosujących dietę na pewno jest dość istotną informacją. Zawiera także sporą ilość białka (46%) i błonnika (38%). Oczywiście, ma w sobie też glutenu. Mąka sezamowa jest za to bogata między innymi w żelazo, cynk i magnez.
Z czystym sercem polecam zakup tej mąki - wierzcie, że jest warta swojej ceny. Dodam też, że ze względu na jej chłonność i silny aromat jest produktem bardzo wydajnym. Nie będziecie żałować...
...a przy okazji pokusicie się o przygotowanie dania, które w ciągu dwóch dni zrobiłam dokładnie dwa razy, nie licząc poczęstunku bliskich. Jeżeli jesteście fanami pieczonych owsianek, z pewnością zasmakuje Wam to połączenie. Lekko kwaskowate truskawki zestawione ze słodkim jabłkiem i mocno chałwową nutą podbiją serce każdego wielbiciela słodkości. Ja już jestem oczarowana - teraz pora na Was.

/1 porcja/
- 30g płatków owsianych
pieczona owsianka - 2 łyżki mąki sezamowej Sukrin*
- 50ml jogurtu naturalnego
- 1 małe jabłko
- 80g truskawek
- 1 białko
- 1 łyżeczka miodu
- 1 łyżka suszonej żurawiny
- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
- szczypta soli

Płatki owsiane mieszamy z mąką sezamową, solą i proszkiem do pieczenia. Następnie dodajemy jogurt naturalny, miód i białko. Składniki dokładnie łączymy łyżką. Jabłko ścieramy na tarce i dodajemy do miski wraz z suszoną żurawiną, mieszamy. Truskawki kroimy na kawałki. Przekładamy połowę masy do lekko natłuszczonego ceramicznego naczynia, następnie wykładamy truskawki i ostatnią część masy, ewentualnie Pieczemy 35 minut w piekarniku nagrzanym do 180*C. Podajemy wedle preferencji: po lekkim ostudzeniu lub na zimno.
*jeżeli nie posiadamy mąki sezamowej, możemy użyć 2 łyżek zwykłej mąki, a dodatkowo 2-3 łyżek zmielonego sezamu
dietetyczna chałwa


39 komentarzy:

  1. No, widzę że zagościła już u Ciebie moja ulubiona mąka :D
    To będzie chyba następny przepis z jej udziałem jaki wypróbuję. Z truskawkami jej jeszcze nie łączyłam, a przecież to jest zestaw stworzony dla siebie( od razu przypomniały mi się Mcflurry chałwa+polewa truskawkowa ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. sezam i niskowęglanowy? :D fajnie :)

    Ale ta owsianka..mniam! Ja bym zrobiła bez mąki (której nie mam) i dała chałwę.. coś czuje, że to jest to! :) mmmm... <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Chałwa z truskawkami brzmi interesująco <3

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny pomysł na pieczoną owsiankę! a takowe uwielbiam, także jak kiedyś nadarzy się okazja by nabyć tą mąkę z wielką chęcią zapiekę sobie takie śniadanie :) patrząc na nie można zatęsknić za latem i truskawkami! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja to już tę mąkę kocham po prostu, uwielbiam ten smak!

    OdpowiedzUsuń
  6. Obawiam się, że gdybym nabyła taką mąkę, wyjadla bym wszystko "na sucho" ;) Nie mogę się oprzeć czemuś, co jest chałwowe.

    OdpowiedzUsuń
  7. Musiałabym kiedyś kupić inne rodzaje mąk, bo ja to się tylko wokół razowej obracam. A taka sezamowa to na pewno strzał w 10 :)

    OdpowiedzUsuń
  8. a jak dam z innej firmy sezamową to co się stanie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co za pytanie - oczywiście, że nic! ;) Zapisałam tylko, z jakiej ja korzystałam.

      Usuń
  9. Świetny pomysł na śniadanko, zakochałam się :) Do tej mąki się przymierzam od dość dawna ale cena niemała ;< Chciałam Cię zapytać, czy ma ona wyrazisty smak czy jednak trzeba jej dodać sporo żeby ten smak chałwy był wyczuwalny? Np. jak dodajesz do serka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, nie jest tanio, ale wierz mi - mąka jest bardzo aromatyczna, bardzo wydajna. Do serka wystarczy czubata łyżeczka, czyli tutaj jakieś 5g (mąka ma dosyć hm, puszystą strukturę) i całość nabiera bardzo chałwowego aromatu. :)

      Usuń
  10. o mące sezamowej to jeszcze nie słyszałam :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Bałabym się, że pewien ktoś wyje nam ją łyżeczką z opakowania :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Moim zdaniem to jedna z najlepszych mąk :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ooo...zaciekawiłaś mnie tą mąką, nie słyszałam jeszcze o takiej.

    OdpowiedzUsuń
  14. Byłam ciekawa tej mąki i teraz jestem jeszcze bardziej. Na pewno nadaje charakteru wypiekom!

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetna ta owsianka! Sezamowa to jedna z wielu mąk, które mam zamiar kupić:)

    OdpowiedzUsuń
  16. przepięknie wygląda :) pożarłabym!

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo lubię tę mąkę w omletach, radzę wypróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  18. truskawki! jeju, to wygląda tak przeokrutnie smakowicie! (;

    OdpowiedzUsuń
  19. Truskawek i sezamu w jednym połączeniu jeszcze nie próbowałam. Chyba nadszedł czas :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ta mąka musi być fantastyczna ♥

    OdpowiedzUsuń
  21. Pysznie wygląda: ) I jeszcze, jak czytam, że ma mocny, chałwowy charakter to już w ogóle jestem na tak: )

    OdpowiedzUsuń
  22. Ta mąka msi być boska! Zastanawiam się poważnie nad jej zakupem ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. pycha oj truskawki, kiedy będzie lato?...,
    a o takiej mące nie wiedziałam, zawsze tylko tahinę mam pod ręką:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Podoba mi się strona, w jaką 'skręcił' Twój blog. Stał się dla mnie taką kopalnią ciekawostek, ciekawych produktów - nie tylko ciekawych ich zastosowań, chociaż i o nich nie należy zapominać!:)

    Skusiłaś chyba większość z nas tymi truskawkami.
    :)

    OdpowiedzUsuń
  25. o kurczę, ale bym chciała mieć tą mąkę u siebie! zachwycam się nie nieustannie :)
    a w tym pysznym wypieku to już w ogóle musiała smakować zachwycająco.

    OdpowiedzUsuń
  26. Co jedna to lepsza! jak Ty to robisz:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Jakie to musiało być pyszne! Czaję się na mąkę kokosową i sezamową.. koniecznie muszę nabyć :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Kupiłam jakiś czas temu tę mąką i szczerze średnio mi skamuje. Za... gorzka? Trudno określic, ale spróbuję tej owsianki i dam znac, jak wyjdzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I wyszła... pyszna! Pominelam truskawki, ale okazała się cudowna w smaku. Czekam na wiecej przepisów sezamowych!

      Usuń
    2. Ojej, bardzo, bardzo się cieszę. :) Mąka sezamowa solo faktycznie jest dosyć gorzka, jednak można umiejętnie ją wykorzystać do zrobienia czegoś pysznego. Nowe przepisy na pewno niebawem się ukażą - kiedy tylko trochę "ogarnę się" w tym maturalnym szale.

      Usuń
    3. nic dziwnego :D Ja jutro planuję upiec z niej na śniadanie biszkoptowe muffinki :) Zobaczę co z tego wyjdzie :)

      Usuń
  29. Pychotka! : )
    Chałwa jest świetna. : )
    Ale ja jednak zaczekam jeszcze trochę na truskawki. *.*

    OdpowiedzUsuń
  30. Gdzie kupiłaś taką piękną formę do pieczenia? :)

    OdpowiedzUsuń

Co sądzisz o wpisie?
Jeżeli nie posiadasz konta Google, nie bądź anonimowy - podpisz się swoim nickiem lub imieniem.
Dziękuję za każdą pozostawioną opinię.