4.11.2014

Warzywne placuszki z buraków, cukinii i marchwii


Nietrudno zgadnąć - uwielbiam warzywa. Czy są takie, za którymi nie przepadam? Na chwilę obecną trudno mi to powiedzieć, bo chyba nie zdarzyło mi się w tej kwestii wybrzydzać. Lubiłam je odkąd pamiętam, a to za sprawą rodzicielki, która skutecznie zadbała o to, bym mogła się do nich przekonać. Pewnie dlatego też obiad bez warzyw to dla mnie abstrakcja, za to bardzo często pojawiają się u mnie placki na bazie rozmaitych warzyw. Swego czasu wypróbowałam połączenie buraka, marchwi i cukinii. Okazało się tak trafione, że nie mogłam zwlekać z zamieszczeniem tu przepisu.
Buraki można swobodnie nazwać jednymi z najzdrowszych warzyw - zawierają sporą ilość witaminy C, B1 i betakarotenu,  które poprawiają kondycję włosów, skóry i paznokci, a także wzroku. Zawarty w nich wapń, błonnik, potas, magnez, a także wiele innych składników, które przyczyniają się do polepszenia stanu kości, obniżenia ciśnienia, przeciwdziałania miażdżycy i poprawia wydajność w czasie treningów. Spożywanie także bogatej w witaminy cukinii wspomaga przemianę materii, a marchew jako silny antyoksydant, a także czynnik obniżający poziom cholesterolu oraz zapobiegający chorobom serca i nowotworom, stanowi dopełnienie całości.
Wierzę, że polubicie to zdrowe trio tak, jak ja. 

/6 placków - 2 porcje/
- 1 średni burak
- 100g marchwi
- 200g cukinii
- 1 duże jajko
- 3 łyżki mąki żytniej
- 1 łyżka mąki ziemniaczanej
- 2 łyżki jogurtu Naturalnego Gęstego Bakoma
- 1/3 cebuli
- 1 ząbek czosnku
- sól, pieprz
- granulowany czosnek
- ostra papryka

Buraka obieramy ze skórki i ścieramy na tarce wraz z marchewką. Do osobnego naczynia ścieramy cukinię, którą następnie dokładnie odsączamy z nadmiaru wody. Czosnek i cebulę obieramy ze skóry i siekamy na w drobną kostkę. W misce miksujemy jogurt naturalny, jajko, mąkę żytnią i ziemniaczaną, a także przyprawy. Dodajemy warzywa i dokładnie łączymy wszystkie składniki. Na rozgrzanej patelni o nieprzywierającym dnie smażymy na średnim ogniu placki ok. 4-6 minut z każdej strony. Gotowe placki przekładamy na talerz i podajemy z sałatką, kaszą, ryżem lub pieczonymi warzywami. Ja zaserwowałam je z frytkami z selera i sałatą.

23 komentarze:

  1. bardzo podoba mi się pomysł na placuszki! przede wszystkim uwielbiam buraki, także na pewno nie będę długo zwlekać z tym by je spróbować w tak smacznym i zdrowym połączeniu :)
    zgodzę się też z Tobą, bo u mnie nie ma takich warzyw, których na dzień dzisiejszy bym nie lubiła :)
    miłego dnia i udanego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
  2. Na początku myślałam, że będą słodkie, a jednak nie. Tak czy siak, bardzo fajne : )

    OdpowiedzUsuń
  3. To przeciwnie niż ja, która - choć od dzieciństwa zachęcana do warzyw - skutecznie się od nich odżegnywałam. Do czasu. Do kilku lat wstecz, kiedy przełączyłam się na opcję warzywną i w chwili obecnej oprócz mięsa, warzyw, bananów i czekolady - wiele mi nie trzeba;d

    Zdrowe trio wygląda apetycznie. Wygląda również na to, że to trio dobrze się ze sobą dogaduje;)
    Udanego piątku!^

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam też swego razu placuszki z buraka!
    Ale bez cukini, moze tym razem i ja dodam?
    Ale dobrze doprawione na talerzu tworzą obiad idealny! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdrowo i smacznie, nigdy nie robiłam takich placuszków, wydaje mi się że będą mi smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. jak ja lubię takie placuszki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Swietny pomysl zarowno jak i na sniadanie ale i obiad:) zdrowo nalezy jesc zawsze:) fajne to trio..:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam warzywne placuszki, a w szczególności z cukinią ;D

    OdpowiedzUsuń
  9. Te placki składem przypominają mi nieco warzywne burgery, które często piekę na obiad. :) Swoją drogą statnio zrobiłam bilans ilości zjadanych przeze mnie dziennie warzyw- czasem dochodzi do kilograma. Cudowne Ci wyszły, ponadto kolory tego dania bardzo działają na apetyt! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Buraki to chyba jedyne warzywa do, których nie mogę się przekonać ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kolejna, nowa dla mnie odsłona buraków! Brawo :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pyszne to trio - i do tego zdrowe :D Jego zaletą jest również to, że na słodko też jest świetne! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Naleśniki bardzo ciekawe.
    Proszę zamieść banerek pod przepisami!
    To chyba nie problem?

    OdpowiedzUsuń
  14. Jaki uroczy, "rożowowawy" kolorek :D różne już placki warzywne jadłam, ale w wersji z burakiem nie miałam jeszcze okazji próbować. Skuszę się na pewno, bo widzę że moje smaki ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawy pomysł i chętnie dodam go do akcji "Dania dla urody" - proszę tylko o wklejenie banera akcji pod postem.

    OdpowiedzUsuń
  16. bardzo lubię takie placki ! idealne na każdą porę, przepis obowiązkowo do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  17. takiego combo to jeszcze nie widziałam, mega!

    OdpowiedzUsuń
  18. taką jestem ogromną fanką placków warzywnych (na obiad, kolację, a czasem i śniadanie! :D) że jestem pewna, że polubię i te, a może nawet zostaną moimi nowymi ulubionymi. :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo fajne masz przepisy :) A te placki są cudne! :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo fajny blog, a placuszki musiały być pyszne :)
    pozdrawiam i zapraszam na http://love-krowe1.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  21. koniecznie muszę spróbować :)
    jeśli interesuje się życie fit, to zapraszam na mojego bloga,
    buźka!

    OdpowiedzUsuń

Co sądzisz o wpisie?
Jeżeli nie posiadasz konta Google, nie bądź anonimowy - podpisz się swoim nickiem lub imieniem.
Dziękuję za każdą pozostawioną opinię.