6.05.2013

325. Wednesday / Liebster Blog. comfort food.

 kasza manna z suszonym mango, płatkami i cukrem waniliowym
semolina with dried passion-fruit, cereals and vanilla sugar

Wczoraj w szkole miałam wrażenie, że surralistycznie cofnęłam się w czasie. Siedziałam na tym samym korytarzu, przed tą samą klasą, w tym samym ciepłym swetrze i tak samo trzęsłam się z zimna. Co więcej, nie byłam jedynym sopelkiem lodu w tym budynku. Piękny czerwiec, nie ma co,. 

30 czerwca nastąpi likwidacja Google Reader. Zapraszam do obserwowania mojego bloga poprzez Bloglovin'! Rejestracja zajmuje chwilę, a to naprawdę świetne zastępstwo czytnika Google. 
Follow on Bloglovin

Na fanpage mojego bloga wczoraj ukazało się 600 osób, a tą sześćsetną okazała się być Anpapi. za co jej dziękuję :) Czekała mnie też kolejna nominacja, tym razem od Luny. Odpowiadam na pytania.

1. W jakim mieście widzisz się za 10 lat?
Nowym Jorku? Londynie? Zobaczymy, gdzie mnie poniesie, a na najbliższe lata widzę przed sobą Anglię.
2. Czy jesteś zadowolona ze swojej figury?
Tak.
3. Grasz na jakimś instrumencie? Jak długo?
Obecnie nie gram na żadnym intrumencie, ale przez trzy lata grałam na keyboardzie. Chciałabym nauczyć grać się na gitarze basowej, ale póki co nie mam czasu, by się za to zabrać.
4. Ulubiona przyprawa?
Sól.
5. Jaki typ książek lubisz czytać?
Właściwie to lubię czytać wszelkie typy książek. Nie dyskryminuję romansów mimo zamiłowania do literatury poruszającej tematy ludzkiej psychiki. Przepadam za horrorami i poematami filozoficznymi, ale nie pogardzę dobrą obyczajówką.
6. Czy kiedyś pomyliłaś składniki? Jakie były konsekwencje? ;)
Właściwie to wiele razy mylę składniki, i to całkiem celowo. Kiedyś jednak pomyliłam proporcje mleka i mąki, co w rezultacie sprowadziło moje placki do naleśnika. Początki gotowania, och, wzruszające...
7. Ulubiony słodycz?
Domowe ciasta - serniki! Obok jest ciasto z cukinii i chlebek bananowy, a także mrożona kawa z bitą śmietaną i lodami.
8. Ulubione zdrowe danie?
Z tych, które zamieściłam na blogu - serniczek waniliowy, clafoutis i spaghetti ze szpinakiem, fetą i łososiem.
9. Owoce czy warzywa?
Warzywa.
10. Pierwsze wspomnienie związane z gotowaniem :)
Nie będę zapewne oryginalna, bo wciąż pamiętam siebie pomagającą mamie piec ciasta i dekorującą ciasteczka. :)
11. Od kogo zaraziłaś się pasją gotowania?
Ciężko powiedzieć. Tak naprawdę to chyba sama z siebie zaczęłam gotować, bo choć moja mama nie stroni od przesiadywania w kuchni, nie zachęcała mnie specjalnie, bym nauczyła się gotować.

52 komentarze:

  1. Fakt, pogoda nie zadowala, ale u mnie dziś słoneczko. Oby tak zostało :D
    Proste śniadanko, ale na pewno nie mniej smaczne ^^ Porywam płatki, już tak dawno ich nie jadłam...

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda tak bardzo delikatnie ;)
    I zaciekawiło mnie to suszone mango ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już kilka razy się tu pojawiało. Jest dobre :)

      Usuń
  3. Też zdarzało mi się (jeszcze całkiem niedawno :P) pomylić proporcje mleka z mąką ;P
    smaczna manna, ciekawi mnie to suszone mango, chyba jeszcze go nie widziałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Suszone mango jest pyszne! W takiej mannie jeszcze lepsze! mmmniam !

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale kremowo, wygląda jak chmurka :) uroczo, zwłaszcza z tymi płatkami.
    Zgadzam się, pogoda okropna :( ale dziś siedzę w pracy także wszystko mi jedno :D

    OdpowiedzUsuń
  6. muszę kupić to suszone mango :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo sympatyczne śniadanko :)

    OdpowiedzUsuń
  8. u mnie pogoda też kaprysi..
    ale liczę, że w końcu pogrzejemy się na słoneczku:))

    OdpowiedzUsuń
  9. Smakowicie wypełniona miseczka. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszne śniadanko :)
    A ja słyszałam gdzieś że ma być już cieplej :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Czerwiec nie zachwyca... ale kasza od rana przynajmniej rozgrzewa :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Widziałam wczorajszy sukces już ;) 600 fanów to nie przelewki, gratuluję :)
    Gwiazdkowe płatki wyglądają uroczo :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam ochotę na mannę.... :) Londyn, Nowy Jork, też bym chciała :)

    OdpowiedzUsuń
  14. wciąż nie znam smaku suszonego mango, a musi być wspaniałe

    OdpowiedzUsuń
  15. o, u mnie jutro manna zagości :)
    a wczoraj miałam dokładnie tak samo- siedziałam przed klasą w swetrze i trzęsłam się z zimna, także internetowe high five!

    OdpowiedzUsuń
  16. coś lato w tym roku się ociąga strasznie! szpinak - i moje ulubione! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. ciągle kusisz tymi suszonymi owocami, gdzie Ty je kupujesz :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Yeeh) I' ve copied your taxte and transled it into Russian)) Very interesting))
    And breakfast is super as always))

    OdpowiedzUsuń
  19. Pędzę do Ciebie ze swetrem! albo kurtką zimową!
    Na miniaturce myślałam, że to mleko z płatkami, a tu taki psikus i kaszka :) jest obłędna, a przynajmniej tak wygląda! Ale wątpię, że jadasz niedobre śniadania, dlatego musiała być dobra :)

    OdpowiedzUsuń
  20. nawet mi jest ostatnio zimno, a mi naprawdę rzadko bywa zimno ;/

    OdpowiedzUsuń
  21. Ziimno :< ale ja za 10 dni do cieplej Prowansji :3

    OdpowiedzUsuń
  22. ciepłe śniadanie na zimny dzień, lubię.

    OdpowiedzUsuń
  23. Ciepłe, przyjemne śniadanie na dobry początek dnia. :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Mmm, mam teraz ochotę na taką mrożoną kawę :P
    I mannę bym zjadła. Może kiedyś wymyślą bezglutenową :D

    OdpowiedzUsuń
  25. Uwielbiam mannę :) Pysznie wygląda i syci na długo. To taki dla mnie miły początek dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  26. chyba pierwszy raz taką odrobinkę mniej gęstą kaszkę widzę u Ciebie :) a i mi przypomniałaś, że zapomniałam o tej kaszy. zjadłabym sobie. trzeba się w tym poprawić :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ale żeby ulubioną przyprawą była sól?! :)

    Jesteś prawdziwym obieżyświatem. Sama jestem ciekawa, skąd będziesz pokazywać nam kolejne śniadania, kiedy zmienisz swoje miejsce aktualnego pobytu:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Łaaaał manna nie łyszkostajna :o Nowość u Ciebie :D Ale faktycznie, jeśli z płatkami no to wyjścia nie ma :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Tak, to fakt, pogoda za oknem jest okropna. Wciąż deszcz i chmury.
    Hm, ulubiona przyprawa, sól?! ;>
    Ja również jestem ciekawa z jakich części świata będziesz Nam pokazywała śniadania!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, sól :P Stety lub niestety, dodaję baaardzo dużo soli.

      Usuń
  30. 7 i 10 mam dokładnie tak samo! :))
    U mnie też pogoda w kratkę. Tak jak dziś, rano ciepło, teraz się zebrało na burzę..
    Suszone mango, może takie by mi posmakowało, bo na świeże chyba źle trafiłam, albo po prostu nie jest w moim guście :D

    OdpowiedzUsuń
  31. Mniam, chętnie podkradłabym Ci to suszone mango ^^

    OdpowiedzUsuń
  32. ja bardzo bym chciała w Londynie ;)
    a domowe serniki też uwielbiam ;p
    pyszne, proste śniadanko . kuszą mnie te płatki , jeszcze ich nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  33. niby zwyczajnie, ale czasem tylko tak się chce, prawda?;)

    OdpowiedzUsuń
  34. Gratuluję tylu fanów!
    Pogoda nie zachwyca to fakt...

    OdpowiedzUsuń
  35. pyszna propozycja :)
    pozdrawiam i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  36. ale piękne gwiazdeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Mamy podobne michy:D
    Ojj spaghetti ze szpinakiem i mrożona kawa z bitom i odaami - chcccęę<3

    OdpowiedzUsuń
  38. przypomnij mi kiedyś że mam kupić kaszę manną:) zapraszam na konkurs

    OdpowiedzUsuń
  39. Manny wielki nie jadłam, pycha!

    OdpowiedzUsuń
  40. te Twoje płatki są boskie :D one mają kształt kwiatuszków prawda? ;)
    a u mnie świeci słońce, ale przez wiejący wiatr jest zimno jak nie wiem ;/

    OdpowiedzUsuń
  41. o serniczki tez uwielbiam - pozdrawiam serdecznie:)))))))))

    OdpowiedzUsuń
  42. o, a ja dziś miałam mannę na śniadanie i kolację. heh pewnie i jutro też - uwielbiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Dzięki za odpowiedzi :) I tak samo odpowiedziałabym na pierwsze ;)

    OdpowiedzUsuń

Co sądzisz o wpisie?
Jeżeli nie posiadasz konta Google, nie bądź anonimowy - podpisz się swoim nickiem lub imieniem.
Dziękuję za każdą pozostawioną opinię.