3.22.2014

Czekoladowo-kokosowe ciasto z pomarańczą

czekoladowe ciasto cukiniowe

Pamiętacie ciasto marchewkowo-kokosowe z cytryną? Niezmiennie cieszy się na blogu dużą popularnością - a i ja sama wracam do niego regularnie. Niemniej, z czasem postanowiłam poeksperymentować z połączeniem mąki kokosowej i cytrusów. Nie minęło wiele czasu, a znalazłam kolejne połączenie, które mnie uwiodło. Kakao i pomarańcz - duet idealny, nieprawdaż? Jeżeli dodać do tego niezwykle zdrową mąkę kokosową, a z przekory wypiekom, ku zdrowiu - dodać cukinię, otrzymamy zdrowy wypiek, który zachwyci nasze (i nie tylko!) kubki smakowe.
Warto dodać, iż z powodzeniem może być to wypiek bezglutenowy. Nie zawiera cukru, a biorąc pod uwagę cukinię i kakao, które jest znakomitym źródłem magnezu, możemy bez obaw zajadać się tego typu ciastami - na zdrowie!

/1 kokilka/
- 20g mąki*
- 1 łyżka naturalnego kakao
- 70ml jogurtu naturalnego
- 3 łyżki soku z pomarańczy
- 1 łyżka skórki z pomarańczy
- 2 jajka
- 2,5 łyżki syropu z agawy
- 100g cukinii
- 2 łyżki posiekanych migdałów
- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1/3 łyżeczki sody oczyszczonej

Mąki mieszamy z proszkiem do pieczenia, sodą i kakao. Następnie dodajemy jogurt, jajka, sok z pomarańczy i syrop z agawy. Miksujemy na gładką masę. Na tarce ścieramy cukinię i odciskamy z niej nadmiar wody i dodajemy wraz ze skórką pomarańczy i migdałami do ciasta. Dokładnie mieszamy. Przelewamy ciasto do lekko natłuszczonego naczynia ceramicznego i pieczemy 35 minut w piekarniku nagrzanym do 180*C.
*dowolna: polecam żytnią, pełnoziarnistą (w wersji beglutenowej sprawdzi się np. ryżowa lub owsiana)

33 komentarze:

  1. Musiałobyc bardzo smaczne ma błędny kolor i pięknie się prezentuje ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja się zawsze zachwycam Twoimi wypiekami nie tylko przez to, że są pyszne i zdrowe, ale także dlatego, że cudownie się prezentują. Ty natomiast musisz naprawdę lubić tę mąkę kokosową, zresztą ja też ją uwielbiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kolejne cudowne bezglutenowe ciacho :)
    Wygląda pysznie i na pewno też tak smakuje <3

    OdpowiedzUsuń
  4. połączyłaś wszystko, co kocham.. matkooo! Jak ja mam teraz nie być głodna?!

    OdpowiedzUsuń
  5. Błagam, powiedz gdzie kupiłaś mąkę kokosową? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sklepie guiltfree.pl , jednak można dostać ją także chociażby na allegro. Można tez pokręcić się po sklepikach bio w swojej okolicy.
      Żaden problem :) Mam nadzieję, że pomogłam.

      Usuń
  6. Już tyle mam wypieków z mąką kokosową, które muszę koniecznie zrobić, i ten na pewno się do nich zalicza :)

    OdpowiedzUsuń
  7. z pewnością zachwyci podniebienie nie jednej osoby! mam nadzieję, że moje za niedługo też :) uwielbiam łączyć smak pomarańczy oraz czekolady! do tego kokosowy akcent? to już idealnie.
    miłego weekendu! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. świetny przepis! :D muszę kupić mąkę kokosową!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Super przepis. Nie ma mąki kokosowej, ale może wystarczy zmiksować wiórki kokosowe?
    http://japiernicze-biegam-i-jem.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  10. Te Twoje wypieki są takie popękane zawsze, takie fajne, wyraźne... chociaż czy to dobre określenien na ciasto? Na pewno dobre! A połączenie smaków przypada do gustu:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pomarańcza i czekolada to zgrany duet! A jak kokos do nich dołączy to powstanie pyszne trio! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Smakowało na pewno wspaniale, ale jaki zapach musiał się po domu unosić. Mmmm...

    OdpowiedzUsuń
  13. Musiało pysznie smakować! Zadziwiasz mnie tymi przepisami :D

    OdpowiedzUsuń
  14. uwielbiam połączenie czekolady i pomarańczy:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Czekolada+pomarańcza? To nie mogło nie smakować! A jak smakowicie wygląda, takie wyrośnięte :3

    OdpowiedzUsuń
  16. jakie piękne pęknięcia! ale mam ochotę na takie ciacho teraz

    OdpowiedzUsuń
  17. Mniam, wygląda bardzo smacznie. Uwielbiam połączenie pomarańczy z kakao! :D

    OdpowiedzUsuń
  18. co tu dużo mówić, fenomenalne!
    jakbym miała tą mąkę to na pewno bym zrobiła :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam te pęknięcia, dodają temu wypiekowi taki urok!

    OdpowiedzUsuń
  20. wystarczy rzut oka i już wiem, że to ciasto jest genialne i na pewno by mi posmakowało. :)
    tylko co bezglutenowych zastępników normalnej mąki - czy aby na pewno owsiana jest bezglutenowa? nie jestem znawcą, jednak z tego co wiem to np płatki owsiane zawierają gluten i dlatego logicznie pomyślałam, że mąka owsiana także.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dobre pytanie i z chęcią na nie odpowiem. Mąka owsiana, tak samo jak i płatki, może być bezglutenowa, jeżeli płatki owsiane są oczyszczone z glutenu. Owies nie zawiera glutenu, ale płatki są nim zazwyczaj zanieczyszczone. Kupując płatki owsiane z certyfikatem, możemy być spokojni jeśli chodzi o gluten - tam go nie ma. ;)

      Usuń
  21. Wiesz, że już je kocham ;))
    Fantastycznie wyrosło!

    OdpowiedzUsuń
  22. z wielką ochotą bym się w takie ciasto wgryzła :) pyszne połączenie moich ulubionych składników :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Śliczne naczynko, wieki próbuję znaleźć coś podobnego i nic :(

    OdpowiedzUsuń
  24. Twoje ciasta mnie każdorazowo zachwycają!

    OdpowiedzUsuń
  25. ech takie cudo idealnie by mi pasowało na taką paskudną pogodę!

    OdpowiedzUsuń
  26. Mogę taką kokilkę?:0! Pyszności przy moich gustach. Kakao, pomarańcza, kokos. Bez mąki pszennej - nie mogę jej jeść ;). Super :).
    U mnie Pieguski z mąki żytniej - http://eatmemargaret.blogspot.com/2014/03/czestuje-pieguskami.html

    OdpowiedzUsuń
  27. Zrobiłam, pyszności!!! :D

    OdpowiedzUsuń

Co sądzisz o wpisie?
Jeżeli nie posiadasz konta Google, nie bądź anonimowy - podpisz się swoim nickiem lub imieniem.
Dziękuję za każdą pozostawioną opinię.