3.05.2014

Najprostsze placki świata.


Dwa składniki, chwila miksowania. Placki? Tak, to możliwe! O dwuskładnikowych plackach słyszałam już dawno temu, jednak zawsze intuicyjnie unikałam tego przepisu. Ciężko było mi to sobie wyobrazić - jak to może się udać? Przekonała mnie mała awaria lodówki, która spowodowała, że odstawiona tam na chwilę siatka bananów momentalnie... zamarzła. Musiałam jakoś je spożytkować, a wtedy przypomniałam sobie o tych właśnie plackach - bo przecież ileż razy można robić koktajl? Wzięłam się do roboty - zmiksowałam, zaczęłam rozprowadzać... i nie mogłam uwierzyć, że tak łatwo odchodzą od patelni, nie zamieniają się w bananową jajecznicę czy inne wątpliwej jakości "cudo". Smak również mnie nie zawiódł. Każdy miłośnik bananów, a i słodkości w ogólnym tego słowa znaczeniu. na pewno go polubi. Dodam, że placki te najlepiej podawać z dodatkiem o charakterystycznym, mocnym smaku. Doskonale sprawdzi się syrop klonowy, a także gorzka czekolada, orzechy włoskie lub kwaśne owoce. 





/1 porcja/

- 2 banany

- 2 jajka


Miksujemy banany na gładką masę. Dodajemy jajka, ponownie miksujemy do połączenia się składników. Nakładamy masę łyżką na rozgrzaną, lekko natłuszczoną patelnię i smażymy placuszki z obydwu stron do zarumienienia. Podajemy z dowolnymi dodatkami: u mnie owoce i syrop klonowy.









39 komentarzy:

  1. moje i tak nie wyjdą takie piękne :( :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale trzeba próbować, bo i o smak przecież chodzi! :)

      Usuń
  2. te placki są proste, a pysznym smakiem zaskakują! nawet na zimno mi smakują, bo robiłam już kiedyś do szkoły :) twoje jak zawsze - równe, pięknie podane i świetnie sfotografowane!

    OdpowiedzUsuń
  3. One są pyszne a w dodatku tak nie wiele trzeba :) !

    OdpowiedzUsuń
  4. Po tytule zgadłam o jakie placki chodzi : ) Jeszcze ich nie próbowałam, ale pewnie są dobre.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow, koniecznie muszę spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę je koniecznie wypróbować. Słodkie i proste <3

    OdpowiedzUsuń
  7. idealnie równiutkie Ci wyszły. Muszę spróbować znów je zrobić, bo ostatnim razem mi smakowały!

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam je!

    OdpowiedzUsuń
  9. Niestety moje przyklejaly sie do spodu patelni, musialam do masy dodac maki i wtedy bylo ok.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz ja natłuszczyć I smażyć na średnim ogniu, a przewracać, kiedy na cieście pojawią się bąbelki. ;)

      Usuń
  10. zawsze się boję że nie wyjdą i się rozpadną, bo ja jestem strasznie niecierpliwa przy smażeniu. Ale jesteś kolejną osobą, która się nimi zachwyca, więc chyba czas spróbować (:

    OdpowiedzUsuń
  11. zdradź mi sekret jak to ci się nie przypaliło? ja robiłam tak raz i zrapywałam z patelni, nie smazyly mi sie placuszki :( mi sie nie udalo....
    a dzis u mnie miś bananowy www.photoblog.pl/zero0kcal/165458626 to tez mialam sniadanie z bananem i jabłuszkiem ^^

    OdpowiedzUsuń
  12. O, tak! To co lubię - szybko, łatwo i smacznie. :))

    OdpowiedzUsuń
  13. bardzo popularne się te dwuskładnikowe ostatnio stały! muszę spróbować ich w końcu ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bo w prostocie tkwi sukces; )

    OdpowiedzUsuń
  15. moja siostra ostatnio jadła je zrobione przez koleżankę-była nimi zachwycona! :)
    Widać, że i ciebie ujęły-mmm :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Prostota zawsze najlepsza ! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Naprawdę? Banany i jajka? I już? Na co ja jeszcze czekam! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam je, to najszybsze placki swiata ;) Bardzo zachecajaco Ci wyszly.

    OdpowiedzUsuń
  19. No proszę, jeszcze nie próbowałem :) Dzięki za tą ciekawostkę.

    OdpowiedzUsuń
  20. niby banalne, a wyglądają przepysznie! ::)

    OdpowiedzUsuń
  21. Czas na placuszki jednoskładnikowe. Rzucam Ci wyzwanie!:)))
    Żartuuuję oczywiście.
    Chociaż zawsze mnie zaskakuje i cieszy taka blogowa inwencja. Te placuszki sa tak proste, że aż nieprzyzwoite.
    :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Oj dobre:)

    A słyszałaś o pancakes z serkiem waniliowym? Podobnie się robi, tylko używasz samego serka z jajkiem i cukrem waniliowym. Robiłam setki razy, smakuje wyśmienicie.

    OdpowiedzUsuń
  23. Podobnie podchodziłam do tych placków i moja reakcja była identyczna :D
    Niby takie banalne, ale jakie pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Tak prosty przepis i tak efektowny! Koniecznie do wypróbowania, zwłaszcza w sytuacjach awaryjnych :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Taka niby prostota składników, a efekt zniewalający. Muszę je uczynić jak najszybciej :>

    OdpowiedzUsuń
  26. Aż trudno uwierzyć że z tych 2 składników wychodzą takie cuda! Pysznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Bananowe placuszki są takie pulchne i słodkie! Prostota w kuchni, zawsze na 1 miejscu! :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Już od dawna planuję je zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  29. Fantastyczne! Bardzo lubię takie proste przepisy i na pewno wypróbuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  30. O! Muszę wypróbować :) Bez mąki...coś dla mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  31. So tiny and wonderful pancakes! Sooooooo cute!

    OdpowiedzUsuń
  32. ZROBIŁAM i polecam każdemu! :)

    http://kamciss-zyciezesmakiem.blogspot.com/2014/03/placki-bananowe-najlepsze-i-najprostsze.html

    OdpowiedzUsuń
  33. Zaczynam poznawać kuchnię bezglutenową :) Fajnie, że mam tu cały wybór własnie takich przepisów :) !

    OdpowiedzUsuń
  34. Czego więcej chcieć od życia :-)

    wiem!...masła orzechowego :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Co sądzisz o wpisie?
Jeżeli nie posiadasz konta Google, nie bądź anonimowy - podpisz się swoim nickiem lub imieniem.
Dziękuję za każdą pozostawioną opinię.