3.11.2014

Gofry migdałowe - testowanie odtłuszczonej mąki Afruse

gofry migdałowe

Lubicie migdały? Co za pytanie! Jestem pewna, że większość z Was dała się skusić ich delikatnemu smakowi, a także niezwykle cennym wartościom odżywczym, które korzystnie wpływają na nasz organizm. Regularne spożywanie migdałów zapobiega miażdżycy, zawałowi serca, nowotworom, udarom mózgu, przedwczesnemu starzeniu się. Dziś przemycam migdały do gofrów - a to wszystko dzięki mące migdałowej. Jestem nią szczerze zachwycona. Nabyłam ją dzięki sklepowi Guiltfree. Jak się przedstawia?

Wartości odżywcze na 100g produktu: 283kcal, 39g białka, 13g węglowodany, 17g błonnik, 8,4g tłuszcze.
Widać więc, iż mąka ta cechuje się znikomą ilością węglowodanów, a jednocześnie zawiera w sobie spore pokłady cennego błonnika. Nie zawiera glutenu, a poza tym jest niezwykle bogata w białko, a także żelazo, cynk i magnez. Charakteryzuje ją lekko słodki smak, który sprawia, że każde danie z niej przyrządzone nabiera bardzo przyjemnego, migdałowego aromatu. Zawdzięczane jest to jej przygotowaniu, które polega na tłoczeniu mąki z blanszowanych migdałów. 
Warto dodać, że mąka migdałowa jest bogatym źródłem witaminy E, B1, B2, PP, potasu, cynku i magnezu. Jak widać - mąka ta ma wiele dobroczynnych składników, a jej smak stanowi kolejny argument opowiadający się za tezą, że warto jej spróbować. Na przykład w gofrach, takich jak te.

gofry dietetyczne


/1 porcja/
- 40g mąki żytniej
- 1 jajko
- 1 łyżka stopionego masła**
- 2 łyżki jogurtu naturalnego
- 1 łyżeczka syropu z agawy
- 1/3 łyżeczki sody oczyszczonej

Mąki wymieszać z sodą oczyszczoną, następnie dodać stopione, ostudzone masło, jogurt naturalny, syrop z agawy i jajko. Zmiksować na gładką masę. Piec w nagrzanej, lekko natłuszczonej gofrownicy przez kilka minut do zrumienienia. Podawać z dowolnymi dodatkami: tutaj kandyzowane truskawki, jogurt i cukier puder.
*jeżeli nie posiadamy na stanie mąki migdałowej (mąka migdałowa to nie to samo co zmielone migdały), mąkę migdałową zastępujemy 15g mąki żytniej i 1-2 łyżkami zmielonych migdałów
**można zastąpić olejem, np. rzepakowym lub kokosowym
gofry migdałowe

24 komentarze:

  1. Tak z ciekawości. To czym różni się mąka igdałowa od zmielonych migdałow? Czy to jednak nie to samo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie to samo, gdyż mąka migdałowa ma inne właściwości od zmielonych migdałów. Mąka jest chłonna, a migdały - nie. Mąka może stanowić bazę jakiegoś ciasta, które samo wyrośnie, migdały mogą się w tym cieście znaleźć, ale musi być użyta poza nimi jeszcze inna mąka. Migdały do zrobienia mąki są tłoczone na zimno, drugim przypadku tylko się je blenduje.
      Mam nadzieję, że pomogłam. :)

      Usuń
  2. Tak! takie desery możemy jeść. Nie zawierają dużo szkodliwego tłuszczu.

    OdpowiedzUsuń
  3. migdały bardzo lubię, zresztą dziś migdałowo zaczynałam swój dzień :)
    mąkę chętnie kiedyś nabędę, same zalety i dużo zdrowia, więc nie ma co zwlekać z zakupem.
    cokolwiek zrobisz wygląda perfekcyjnie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowne! Muszę kiedyś wypróbować mąkę migdałową.

    OdpowiedzUsuń
  5. no i mam ochotę na gofry, a jestem w Katowicach, a gofrownica w domu :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają niesamowicie! Chętnie bym spróbowała takich na mące migdałowej! Pychota :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak myślałam, że zrobisz coś dobrego z tej mąki: )

    OdpowiedzUsuń
  8. chyba muszę zakupić gofrownicę :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Genialna ta mąka, muszę ją kupić - bo do tej pory w sklepach, nawet tych "ą, ę", widziałam jedynie mielone migdały... :<
    Btw, można spytać, jaki masz model gofrownicy? Moja pomału umiera, a Tobie zawsze wychodzą takie idealne gofry. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam gofrownicę Tefal Ultracompact 6850. Jest świetna, bardzo polecam - nigdy nic się nie przypaliło, nie przywarło, a mam ją od 3 lat. Naprawdę bardzo sobie chwalę.

      Usuń
    2. Dzięki wielkie za odpowiedź, już lecę obczajać Allegro :D

      Usuń
  10. Chociaż zaliczam się do tej mniejszości, to jednak ciekawość zwyciężyłaby u mnie i skusiłabym się na takie gofry:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo zdrowa mąka :) Same migdały zawsze chrupię sobie między nauką :) Mąkę muszę zakupić , bo mnie bardzo przekonałaś tymi goframi, pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. maka migdałowa musi być równie genialna jak kokosowa. już choruję na nie obie;)

    OdpowiedzUsuń
  13. tak dawno nie jadłam gofrów...inspirujesz mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. pychota! właśnie skończyła mi się mąka migdałowa, ale dla takich gofrów to idę od razu na stronę mojego ukochanego sklepu ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. chętnie bym je spróbowała, uwielbiam migdały i wszystkie jego pochodne. szkoda, że to dość droga sprawa

    PS nominowałam Cię do LB ;) odpowiesz w wolnym czasie?

    OdpowiedzUsuń
  16. Z ta migdałową nutą musiały smakować wyjątkowo :)

    OdpowiedzUsuń

Co sądzisz o wpisie?
Jeżeli nie posiadasz konta Google, nie bądź anonimowy - podpisz się swoim nickiem lub imieniem.
Dziękuję za każdą pozostawioną opinię.