3.19.2014

Jogurtowa jaglanka

jogurtowa kasza jaglana

Chyba każdy słyszał o kaszy jaglanej. Czy jest smaczna? Zdania są podzielone. Wiele osób wciąż nie może się do niej przekonać - a przecież sekret tkwi w
jej odpowiednim przygotowaniu. By wydobyć smak, którym można się zachwycić, potrzeba tylko odrobiny cierpliwości i fantazji. 
Wiele razy przygotowywałam już kaszę jaglaną z bakaliami, z prażonym jabłkiem i cynamonem, koniec końców z kakao w wersji budyniowej. Tym razem przyszedł czas na jaglankę jogurtową - lekką i orzeźwiającą wersję: wymarzoną na ciepły poranek (który na szczęście wita nas coraz częściej). Ta miseczka kryje w sobie samo zdrowie: począwszy od wspomnianej kaszy jaglanej, nazywanej słusznie "królową kasz", przez delikatny jogurt naturalny, świeże owoce, kończąc na ziarnach słonecznika, które zawierają mnóstwo witamin, białko, nienasycone kwasy tłuszczowe, a także bogactwo minerałów takich jak cynk, potas, wapń, żelazo i fosfor. Nie pozostaje mi nic innego, jak zachęcić do jej przygotowania.

kasza jaglana z owocami/1 porcja/
- 4 łyżki kaszy jaglanej
- 150ml wody + 100ml mleka
- 1 łyżka syropu z agawy*
- 1 łyżka ziaren słonecznika
- 1 łyżka wiórków kokosowych
- 1 łyżka rodzynek
- 1/2 jabłka
- 1/4 laski wanilii**

Kaszę jaglaną płuczemy najpierw w gorącej, potem zimnej wodzie. Następnie gotujemy ją w wodzie i mleku z dodatkiem rodzynek, łyżeczki wiórków kokosowych, wanilii i syropu z agawy do momentu wchłonięcia przez kaszę płynu (15-20 minut). Gotową kaszę studzimy, a następnie łączymy z jogurtem naturalnym. Przekładamy do miseczki i podajemy z jabłkiem, słonecznikiem i wiórkami kokosowymi, a także, opcjonalnie, słodkimi syropami lub miodem (na zdjęciu: miód żurawinowy).
*można zastąpić cukrem, miodem, ksylitolem
**można zastąpić olejkiem lub cukrem wanilinowym
jaglanka na słodko

26 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo apetycznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo podoba mi się zestawienie dodatków jakie wybierasz! to nie tylko kasza z jogurtem, ale świetnie skomponowane smakowe danie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Naprawde bardzo smacznie ♥ ją kaszę jaglana uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. aaa.. w ten sposób! :D
    Ja myślałam, że jakoś moczymy w jogurcie jak płatki na noc :D
    Ale i tak oryginalnie bo z jogurtem na słodko jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jaglankę kocham, a z jogurtem jej nie łączyłam jeszcze w taki sposób. Wygląda przepięknie - tak lekko i wiosennie bardzo - zupełne przeciwieństwo tego, co za oknem dziś. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. z jogurtem jeszcze nie jadłam, do wypróbowania leci :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniam, porwałabym Ci tą miseczkę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Z jogurtem tej kaszy jeszcze nie łączyłam, ale tak apetycznie wygląda, że na pewno zrobię ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. ja poczekam z tym co prawda do lata, ale zrobię na pewno :D!

    OdpowiedzUsuń
  10. ale smakowicie :)

    może skusi Cię moja tarta pomarańczowa? zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię bardzo jaglaną z jogurtem, jest taka puszysta i delikatna. No i bezglutenowa, a Twoje bezglutenowe propozycje zawsze mnie zachwycają :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kasza jaglana <3 Uwielbiam ją pod każdą postacią :)

    OdpowiedzUsuń
  13. czuję się mocno zachęcona :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Tak napisałaś o tym odpowiednim przygotowaniu, że automatycznie pomyślałam o nielubianym przeze mnie szpinaku i wiesz co... może rzeczywiście generalnie wszyscy mogą wszystko lubić, o ile tylko za pierwszym razem ktoś ich należycie z danym smakiem zapozna...? :))

    Do jaglanej nie trzeba mnie przekonywać, chociaż nie czuję różnicy między nią a kus-kusem:p

    OdpowiedzUsuń
  15. kocham ta kaszę, przede wszystkim na słodko, a z takimi dodatkami mogłabym ją jeść codziennie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. ja uwielbiam kaszę jaglaną, więc pisze się na taką kompozycję!

    OdpowiedzUsuń
  17. chętnie przetestuję! Kasza jaglana jest rewelacyjna dla naszego organizmu ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Mogę zamiast mleka użyć tylko wodę?

    OdpowiedzUsuń
  19. Wersja na słodko jest dla mnie najlepsza:) Podoba mi się!

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam jaglaną z jogurtem :D

    OdpowiedzUsuń
  21. ja uwielbiam kaszę jaglana na słodko !

    OdpowiedzUsuń
  22. http://www.mniammniam.com/Kasza_jaglana_z_owocami_-17429p.html - zgapiony przepis !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chyba śmieszny jesteś. pierwszy raz widzę na oczy tego bloga.
      jak podam przepis na naleśniki, też będzie zgapiony, bo ktoś kiedyś zrobił naleśniki?

      Usuń

Co sądzisz o wpisie?
Jeżeli nie posiadasz konta Google, nie bądź anonimowy - podpisz się swoim nickiem lub imieniem.
Dziękuję za każdą pozostawioną opinię.