5.02.2013

Pełnoziarniste scones i miętowy sernik Oreo

scones przepis
pszenno-żytnie scones z twarożkiem i dżemem brzoskwinia-marakuja
wholewheat scones with cottage cheese and peach-passsion fruit jam
scones

Czuję się po prostu dobrze. Może i pogoda nie jest wymarzona, ale o niej myślę najmniej.
Mam za sobą kolejny udany dzień, tym razem w pełni spędzony tutaj, z Kasztanową. Jestem tu i nagle okazuje się, że wystarczą mi z powodzeniem cztery godziny snu, a kuchenna improwizacja okazuje się sukcesem w pełnym tego słowa znaczeniu. Myślę, że ta majówka mogłaby trwać w nieskończoność. Ze wszystkiego cieszę się jak małe dziecko, a kiedy wiem, że nie jestem jedyna, czuję się najlepiej. I chyba nawet zdjęcia robię lepsze.

/2 porcje/
- 125g mąki (pół na pół żytnia i pszenna)
- 1 małe jajko
- 50ml mleka
- 25g masła
- 25g cukru pudru
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Mąkę przesiać z cukrem pudrem, proszkiem do pieczenia, a następnie rozetrzeć z masłem. Jajko ubić i dodać tyle mleka, aby otrzymać 70ml mieszanki. Dodać 2/3 składników mieszanki do suchych składników. Szybko zagnieść, w razie potrzeby dodać odrobinę mąki lub masy jajecznej. Rozwałkować ciasto na grubość ok. 1,5cm, wycinać szklanką okrągłe bułeczki, a ich wierzchu rozsmarować masę jajeczną. Włożyć scones do nagrzanego do 220*C i piec 10-12 minut.

dietetyczne spaghetti carbonara


Na obiad zaproponowałam Kasi danie, którego może nie robię zbyt często, którego jednak jestem wielbicielką. Aby zaprezentować odmianę od szybkiego, sprawdzonego sosu pomidorowego, zaproponowałam śmietankę, żółty ser i szynkę - może nie parmeńską, a drobiową, niemniej jednak zdecydowanie odpowiednią. W końcu to nie musi być klasyka. To jest tylko nasza wizja. 

pełnoziarniste spaghetti carbonara 
wholewheat spaghetti carbonara









sernik miętowy na spodzie oreo

Musicie też wiedzieć, że sernik wczoraj pojawił się na naszych stołach nie tylko na śniadanie. Status fanek serników zobowiązuje! Kiedy Kasia pokazała mi swój wypiek, od razu wiedziałam - to będzie dobre. I było. Bardzo. Każdy miał swoje ulubione słodycze z dzieciństwa - w przypadku moim i Kasi były to pastylki miętowe. Sentyment zobowiązuje, dlatego pokazuję dziś coś, z czego jestem po prostu dumna, a na co przepis z równie wielką dumą prezentuje Kasia na swoim blogu. :) 




miętowy sernik na spodzie z Oreo z gorzką czekoladą
mint cheesecake with Oreo and dark chocolate 
sernik miętowy na spodzie oreo
<a href="http://www.bloglovin.com/blog/4398349/?claim=ag6jj6sxxec">Follow my blog with Bloglovin</a>

70 komentarzy:

  1. Zakochałam się w kolorze sernika, zdecydowanie! :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale pyszności :D Nic tylko zajadać.
    Najchętniej porwałabym scones z twarożkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O matko.
    Jestem w niebie, chcę do Was!*_*

    OdpowiedzUsuń
  4. wszystko jest idealne!

    a jak zobaczyłam kolor sernika...zaniemówiłam :D!

    OdpowiedzUsuń
  5. Kolor sernika mnie oficjalnie powalił! Chciałoby się do Was czym prędzej dołączyć, dziewczyny! ;*

    OdpowiedzUsuń
  6. ile pyszności! dawno nie piekłam scones, muszę to nadrobić. a sernik - wyślijcie mi kawałek! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Nareszcie jakiś interesujący sernik! Myślę, że smak mięty mógłby sprawić, że zjadłabym nawet jeden kawałek :o W dalszym ciągu zauroczona szklankami i życząca Wam kolejnego miłego dnia w swoim towarzystwie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo, cieszę się! :* Może go faktycznie spróbujesz?

      Usuń
  8. Ale sobie dogadzasz- same pyszności! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ale sobie dogadzacie! chciałbym być tam razem z Wami! :))

    OdpowiedzUsuń
  10. Jesteście genialne :D Chętnie bym zjadła z Wami te pyszności, pomogę z chęcią :D Ten sernik to cudo, śniadanie to już w ogóle mistrzowskie :) Scones wyglądają na takie mięciuchne i pulchne :))

    OdpowiedzUsuń
  11. Genialny !!! Tak zieleń jest tak piękna i świeża, że nie mogę się napatrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  12. Fju-fju, to się nazywa świętowanie:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale uczta! Wszystko wygląda znakomicie :>

    OdpowiedzUsuń
  14. Sernik wygrał wszystko <3

    OdpowiedzUsuń
  15. O rety, chcę ten sernik *.*

    OdpowiedzUsuń
  16. Ten miętowy sernik wygląda obłędnie :) I chyba tak smakuje.. ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. jakie pyszne:) cudowne, absolutnie wspaniałe:) sernik - i'm in love:)

    OdpowiedzUsuń
  18. nieziemski kolor sernika :) baaardzo bym chciała go spróbować, kojarzy mi się z lodami miętowymi z czekoladą

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz te lody, na pewno będziesz w siódmym niebie :)

      Usuń
  19. Tak,tak-juz pisałam- teN Sernik Prezentuje sie cudownie, genialnie, a jego zieleń powala!;) nie widziałam juz ostatnio czegoś tak pięknego:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Obłędny kolor tego sernika:) I zielony i miętowy i nic więcej do szczęścia nie trzeba:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Chcę tę kawę i sernik.! :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Jeju.. wezcie mnie do siebie :D uwielbiam miete z czekolada, wiec rozplywam sie nad tym idealnym sernikiem Kasi, no i kawa *.* ale sobie dogadzacie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. tyyyyle pyszności! :) ale sernik kusi najbardziej, oryginalny kolor i z pewnością przepyszny smak :)

    OdpowiedzUsuń
  24. o rany, ile pyszności! :)tak to można żyyć :D

    OdpowiedzUsuń
  25. cudownie spędzony czas razem !! *-* ten sernik wygląda obłędnie !! no i są też moje ulubione sconsy ;) ekstra !!
    miłej zabawy ;*

    OdpowiedzUsuń
  26. Orety, ale Wam dobrze :D tylko pozazdrościć towarzystwa i tych dumnych wspólnych pyszności <3 A wiesz, powiem Ci szczerze, że chociaż zawsze robisz zdjęcia idealnie ładne, czyste i estetyczne, to tym razem, jak sama stwierdziłaś, Twoje zdjęcia są jeszcze lepsza! Znowu tylko pozazdrościć. ;) Cieszę się niesamowicie, że bawisz się wspaniale, korzystaj korzystaj, nie często przecież zdarzają się tak idealnie dobre wolne dni :*
    Scones, scones, scones... wyślij mi pocztą, proszę, wyglądają tak dobrze, jak jeszcze żadne inne, które ja przynajmniej miałam okazje widzieć. A że, jak wiesz, nigdy nie jadłam tej angielskiej specjalnośći to bardzo chcę w końcu wypróbować!

    Lecę po przepis na miętowy serniczek, czeka już na drugiej karcie na podziwianie, tylko chciałam najpierw napisać tu komentarz... Ah, odzywa się tu i mój sernikowy fanatyzm :) Przybijcie piątkę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wysłać mogę, ale jeszcze lepiej będą smakowały te cieplutkie, które upieczesz sama ;)
      Piątka!

      Usuń
  27. jakie to wszystko cudowne, leżę *.*
    a bułeczki tak fajnie wypieczone :D

    OdpowiedzUsuń
  28. wszystko wygląda fantastycznie, ale sernik jest po prostu mega !!

    OdpowiedzUsuń
  29. cudny ten serniczek, miętowy, pysznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Oooo nie!
    To niesprawiedliwe, też chcę takie posiłki !

    OdpowiedzUsuń
  31. Iście po królewsku, choć za miętą nie przepadam, kolor sernika mnie urzekł :-)

    OdpowiedzUsuń
  32. Obiad i to ciasto z chęcią bym spróbowała :) ciasta może nie zasmakuje, ale takie spaghetti pojawi się niebawem u mnie na stole :D

    OdpowiedzUsuń
  33. nic tylko pozazdrościć. naprawdę. Mogę się do was wybra c? ;p

    OdpowiedzUsuń
  34. Wszystko wygląda pysznie, ale po serniku to odpłynęłam..
    Uwielbiam serniki, a ten no brak słów ♥

    OdpowiedzUsuń
  35. przepis na scones zapisuję ;) a ten sernik.. cudo!!! *_*

    OdpowiedzUsuń
  36. ten sernik wygląda kosmicznie! :D

    OdpowiedzUsuń
  37. Sernik rzeczywiście wygląda nadzwyczajnie, ale i z pewnością smakuje lepiej :)
    Widzę, że dobrze się tam masz. Takie pyszne śniadania mogłabym jeść codziennie!

    OdpowiedzUsuń
  38. za miętą nie przepadam, ale chętnie bym spróbowała, bo kolor ma przepiękny!

    OdpowiedzUsuń
  39. kolor sernika absolutnie cudowny:)

    OdpowiedzUsuń
  40. Wszystko wygląda wyjątkowo pysznie, ale kawę porywam na samym początku! ;)
    I widzę że jadłyście mój ulubiony makaron! Przypomniałam sobie że dawno go nie jadłam i chyba jutro to nadrobię ;)

    OdpowiedzUsuń
  41. pakuję się i zaraz do Was jadę na te pyszności!!
    aż ślinka cieknie na sam widok *.*

    OdpowiedzUsuń
  42. kolor sernika jest genialny *.*

    OdpowiedzUsuń
  43. wszystko łądnie i wogóle pięknie, ale ten zielony sernik :O przebił wszystko :) genialny kolor ma :D

    OdpowiedzUsuń
  44. Cudeńka! serniczek przesliczny. Przypomina mi pierwszą wycieczkę z moim Mężem,.. na początku jak sie poznaliśmy... i miętowy szejk z czekoladową wiórą. Pycha :))
    Pozdrawiam,
    Olinka - Smakowy Raj

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło :) Takie wypieki "z wspomnieniami" są najlepsze.

      Usuń
  45. Kurcze wizualnie świetnie Ci to wszystko wychodzi, wierzę, że smak jest równie dobry.

    OdpowiedzUsuń
  46. wszystko wygląda przewspaniale, fajnie, że tak miło spędzacie czas :D

    OdpowiedzUsuń
  47. sernik wygląda wspaniale i choć te pastylki to zmora mojego dzieciństwa (ja ich nie znosiłam, ale moja mama była ogromną fanką tych oraz 'after eight', więc zawsze były w domu) to i tak bym się skusiła!

    OdpowiedzUsuń
  48. No oniemiałam! Sernik ma fantastyczny kolor!

    OdpowiedzUsuń
  49. ten sernik jest boski!
    ten kolor! ;O
    a śniadaniowe bułeczki się do mnie uśmiechają! ;D

    OdpowiedzUsuń
  50. o jeejciu jak tu wszystko pięknie wygląda ^ ^ a sernik nieziemski <3
    Może zajrzysz do mnie? Dopiero zaczynam i przydałoby mi się parę wskazówek od bardziej doświadczonych, byłabym wdzięczna;)
    www.dietetycznie-smacznie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  51. twoje menu wygląda obłędnie:D:D:D

    OdpowiedzUsuń
  52. U mnie pogoda jest beznadziejna i na domiar zlego pada snieg!..no majowo nie jest pod zadnym wzgledem :/ Zazdroszcze Ci takiego dobrego humoru :D Ale po dawce takich pysznosci tez bym pewnie wpadla w dobry mood haha :D
    Mnie oczywisice najbardziej kusi makaronik..ojj z moja ukochana szynka parmenska <3

    OdpowiedzUsuń
  53. Sernik mnie zachwycił :)

    scones i spaghetti w sumie też :)

    OdpowiedzUsuń
  54. Super ten sernik wyszedł :)

    OdpowiedzUsuń

Co sądzisz o wpisie?
Jeżeli nie posiadasz konta Google, nie bądź anonimowy - podpisz się swoim nickiem lub imieniem.
Dziękuję za każdą pozostawioną opinię.