5.26.2013

Placki owsiane z miodem kasztanowym

placki owsiane
 placki owsiane z rodzynkami i miodem kasztanowym
oat pancakes with raisins and chestnut honey
placki owsiane

Placki: TEN przepis. Nie dodałam cynamonu.

Uprzedzając pytania - nigdy nie jadłam kasztanów, a jako że zawsze chciałam ich spróbować, postanowiłam przyswoić sobie ich namiastkę. Miód - dobry, o ostrym smaku, choć tak naprawdę może nie jestem wyczulona na dany aromat, ale kasztanów w nim nie czuję. Chyba pozostaje mi czekać na kolejny sezon, kiedy kasztany pojawią się w sklepach, i tym razem nie wahać się, a kupić trochę na spróbowanie. Niemniej, poczekam niezwykle cierpliwie - do jesieni wcale mi się nie spieszy, zwłaszcza, gdy ta wydaje się być za oknem.

Życzcie dziś Waszym mamom wszystkiego, co najlepsze.

Pytania od Salvador Dali :)

1. Na śniadanie najbardziej lubię..
się nie spieszyć.  
2. Pies czy kot?
Kot, bez dwóch zdań. 
3. Film czy książka?
Ciężko stwierdzić, bo wszystko zależy od filmu i książki, które się porównuje. Bez dwóch zdań są produkcje zapierające dech w piersiach, prowokujące do myślenia, pełne retrospekcji, subtelnych motywów i detali, dodatkowo wyróżniające się dobrze dobraną, klimatyczną muzyką, profesjonalną grą autorską i magią montażu. Z drugiej strony książki - często pełne opisów, pisane stylem, którego nie odda żadna kamera. Naprawdę, tu nic nie wybiorę. 
4. Budyń czy kisiel?
Budyń. Lubię kisiel, ale poza tym, że nauczyłam się robić domowy budyń, a praktycznie patrząc na sprawę, jest on też bardziej funkcjonalny niż kisiel. 
5. Wypad do kina, czy domowe kino?:)
Zależy od nastroju i towarzystwa. Lubię wypady do kina ze znajomymi, ale nocne seanse w doborowym towarzystwie nie mogą się z niczym równać, nawet jeśli porównujemy kino do ekranu laptopa. ;) 
6. Bardziej poważny/na czy uśmiechnięta/ty?
Zależy, dla kogo. 
7. Miód czy syrop klonowy?
Syrop klonowy, chociaż od kiedy na horyzoncie pojawił się miód kremowany, zaczęłam się nad tym wahać.
8. Najlepsze wspomnienie z dzieciństwa? 
 Ciężko mi powiedzieć, bo z czasem wszystko uległo zmianie. Napisałabym o wyjazdach w góry, ale większość z nich była przecież z ojcem, a nic już nie jest takie samo. Powiedzmy więc, że poza jednym kilkoma ówczesnymi wyjazdami to popołudnia spędzone w ogrodzie, latem, kiedy malowałam albo bawiłam się z psem, robiłąm grilla, podlewałam kwiaty i zrywałam z drzew owoce.
9. Najśmieszniejsza wpadka w szkole?
W sumie to chyba nie było szczególnej takiej w szkole, może tylko Stała Placka na fizyce i Adam Mickiewicz, który wyszedł za mąż na jednej z lekcji polskiego.
10. Placki czy naleśniki?
Kurczę, ciężki wybór! Powiedzmy tak: na obiad wolę naleśniki, na kolację i śniadanie placki. 
11. Wakacje w górach czy nad morzem?
W górach, mimo tego, że bardzo lubię morze.

40 komentarzy:

  1. Też wolę budyń od kisielu. ;)
    Ale za to wybierając między psem a kotem bez wahania wskazałabym psa. :P

    Świetne placki, a miodu chętnie bym spróbowała. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Koty rządzą, tak samo jak owsiane placki! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam owsiane placki :) jak płatki fajnie chrupią między zębami ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. czy placki czy naleśniki zawsze pysznie ;)
    twoje śniadanie -ekstra !! chętnie kupię sobie miód kasztanowy ;p

    OdpowiedzUsuń
  5. Ooo, na pewno warto sprobowac ;)
    Placki oczywiscie cudowne *.*

    OdpowiedzUsuń
  6. Też wole budyń. Ostatnio ciągle go jem na deser lub kolację:)

    OdpowiedzUsuń
  7. na pytanie o budyń i kisiel i placki czy naleśniki odpowiedziałabym tak samo :)
    ciekawi mnie smak tego miodu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mmm, takie placuchy to pyszota. Też wolę wakacje w górach! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. owsiane sa pyszne, sama sie o tym przekonalam :)
    Tez wole koty od psow i syrop klonowy od miodu (chociaz to zalezy jeszcze jaki miod) :D

    OdpowiedzUsuń
  10. nigdy nie jadłam takiego miodu, chętnie bym spróbowała z tymi placuszkami!:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja też wolę koty :) A miodu kasztanowego nigdy nie widziałam, ale chciałabym sprawdzić jak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  12. tez kasztanow nigdy nie jadlam;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No co Ty, serio ? Aż mi się wierzyć nie chce, że Ty ich nie próbowałaś... ;/

      :D

      Placki owsiane, zdecydowanie na tak :)

      Usuń
  13. pyycha! u mnie też dziś placki <3

    OdpowiedzUsuń
  14. miód kasztanowy?;) musi być świetny, bo uwielbiam pieczone kasztany. a Twoje placki jak zwykle idealne

    OdpowiedzUsuń
  15. Miód kasztanowy - to dla mnie nowość ;)
    Ale takie placki to rewelka ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. hmm, ciekawy ten miód. Uwielbiam jak piszesz o kulturze - tutaj jest namiastka tego w punkcie 3 - i całkowicie się z tobą zgadzam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się i dziękuję! Wyznaję zasadę, że o kulturze też trzeba pisać... właśnie z kulturą. ;)

      Usuń
  17. Miód kasztanowy brzmi niesamowicie kusząco:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Placuszki owsiane, dawno ich nie jadłam, dawno nie jadłam żadnych placków, chyba muszę się do Ciebie wprosić, bo Ty je masz dosyć często, a jak podejrzewam to masz je jeszcze częściej niż to tu widać, bo przecież jeszcze obiad czy kolacja... :) a i wiesz, chyba dołączę do Ciebie ze spróbowaniem w końcu kasztanów.
    A "stała placka" mówi sama za siebie o Twoim uwielbieniu placków, hihi :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jest tyle rodzajów miodu. Podejrzewam, że każdy by mi smakował, bo to zwyczajnie pyszna słodycz:)
    Zdecydowanie wolę budyń od kiślu, jest bardziej kremowy i... bardziej konkrenty, bo na mleku;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Oooh podziel się tym miodkiem :o Kocham miody i wszystkie produkty miodopodobne ale tego jeszcze nie widziałam ! Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Miód kasztanowy brzmi bardzo smacznie.! :>
    A placuszki idealne. ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. nigdy nie jadłam kaszatanów;/

    OdpowiedzUsuń
  23. Owsiane placki jak najbardziej na TAK! :D
    Ciekawi mnie ten miód ^^

    OdpowiedzUsuń
  24. przestańcie mnie kusić tym miodem :D

    OdpowiedzUsuń
  25. Owsiane smakują najlepiej! I dołączam do prośby Klliisii - nie kuś tak tym miodem!;p

    OdpowiedzUsuń
  26. Miód kasztanowy? Gryczany jadłam, ale kasztanowego nawet nie widziałam nigdzie. Musi być naprawdę dobry :)
    Co do pytania o placki i naleśniki to jestem pewna, że moje odpowiedź byłaby taka sama jak Twoja. Naleśniki na obiad, szczególnie te babcine, pycha ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja babcia akurat naleśników nie robiła, za to mamine są wspaniałe ;)

      Usuń
  27. super odpowiedzi :)

    zapraszam na ciasto pomarańczowe! www.cookplease.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. ciekawi mnie jakim jeszcze miodem mnie zaskoczysz ;D lubi, lubię placki owsiane są takie fajne mięciutkie ;]

    OdpowiedzUsuń
  29. pojadłabym takiego miodu, oj pojadłabym! problem w tym, że moja mama zawsze dostaje miód domowy i nie chce mi kupować żadnego innego. w efekcie od zawsze jem jeden i ten sam D:

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo lubię Twoje przepisy, są bardzo inspirujące ;)
    Miód kasztanowy brzmi ciekawie...chętnie bym spróbowała.

    Placki kontra naleśniki...moja odpowiedź taka sama ;)

    Spokojnej nocy

    OdpowiedzUsuń
  31. Miałam zjeść kasztany na Placu Pigalla(nie wiem czy to się tak pisze..), ale okazało sie to bajką, i żadbych kasztanów nie było.. Może taki miód i dla mnie byłby ich namiastką? :)

    OdpowiedzUsuń
  32. ja miałam przyjemność jeść kasztany i...są średnie. takie mdławe nieco, zero rewelacji. :D

    Ale miód to bym wcięła, tym bardziej, że mój ukochany rzepakowy się kończy </3 :P

    OdpowiedzUsuń
  33. Zasypali cie tymi pytaniami, ale fajnie dowiedzieć się czegoś nowego.

    OdpowiedzUsuń
  34. Widzę tu smakosza naleśników, będę musiał kiedyś skorzystać z Twoich przepisów, Pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń

Co sądzisz o wpisie?
Jeżeli nie posiadasz konta Google, nie bądź anonimowy - podpisz się swoim nickiem lub imieniem.
Dziękuję za każdą pozostawioną opinię.