5.07.2013

Placuszki czekoladowe z cukinii

placuszki czekoladowe z cukinii
czekoladowe placki cukiniowe z twarogiem
chocolate zucchini pancakes with farmer's cheese
placuszki czekoladowe z cukinii

Pomogłam wybrać prezent urodzinowy. Wypiłam kawę w tej uroczej kawiarni ze świadomością przeczytania jednej z mniej wciągających lektur. Dzisiaj w planach mam nie tyle słodkie lenistwo, co angielski, jak zwykle. Angielski i kolejne spotkanie, bo przecież to tylko deszcz, to tylko pogoda. A to mój ostatni rok długiego weekendu, jaki zawdzięczam maturzystom, którym nawiasem mówiąc, a może przede wszystkim życzę powodzenia przez najbliższe dni!

Wczoraj wieczorem zauważyłam cukinię, którą kupiłam jeszcze przed wyjazdem na majówkę. Sądząc po jej wyglądzie, za kilka dni nie byłaby już specjalnie świeża. Postanowiłam zrobić placki, które są zapewne wielu osobom znane, a wiele razy wylądowały u mnie na obiad lub kolację, jednak pomyślałam, że należy przedstawić je koniec końców i na śniadanie, dodatkowo zapisując w końcu utarty przepis. Przecież cukinia nie sprawdza się tylko w owsiance a'la brownie.

placuszki czekoladowe z cukinii
/1 porcja/
- 1/2 szklanka mąki żytniej
- 1/4 szklanki mleka
- 1 jajko
- 125g cukinii
- 1,5 łyżki naturalnego kakao
- 1 łyżeczka stewii/1 płaska łyżka cukru
- 1/3 łyżeczki sody oczyszczonej
- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
- ½ łyżeczki cynamonu
- szczypta kardamonu
- olej rzepakowy do smażenia

Mąkę, kakao, proszek do pieczenia, sodę i cynamon przesiewamy, a następnie łączymy z jajkami, mlekiem i miodem. Cukinię ścieramy na tarce i odsączamy z nadmiaru wody. Dodajemy ją do czekoladowego ciasta i dokładnie mieszamy. Na patelni rozgrzewamy niewielką ilość oleju rzepakowego i smażymy na średnim ogniu placuszki po kilka minut z każdej strony.

54 komentarze:

  1. Kurcze, koniecznie muszę zacząć przemycać cukinię do słodkich śniadań, skoro zyskała już taką popularność.
    Miłego dnia! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę wyruszyć do sklepów w poszukiwaniu cukinii! Czas najwyższy :)
    Dobrze wiedzieć, że nie tylko ja w dni wolne będę siedziała nad angielskim! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. ha, a i u mnie warzywo w plackach wylądowało! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. musze w koncu przekonac sie do cukini bo interesujaco brzmi;)

    OdpowiedzUsuń
  5. wow z cukinią;) ja ją uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. no takiej "kombinacji" jeszcze nie jadłam;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czas spróbować cukinii w plackach ;) póki co mój numer jeden to grillowana cukinia, ale po takich plackach kto wie czy to się nie zmieni :)

    OdpowiedzUsuń
  8. jak tylko przeczytałam tytuł posta wiedziałam że to cukinia ;D
    ale wyglądają smakowicie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. w plackach jeszcze nie jadłam, ale wypróbuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. zawsze robię cynamonowe, Twoje tak świetnie wyglądają, że chyba w końcu zrobię kakaowe :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ja cukinii nigdy nie jadłam na słodko, ale ostatnio pojawia się tyle przepisów właśnie w takiej wersji, że muszę w końcu coś spróbować zrobić

    OdpowiedzUsuń
  12. uwielbiam cukiniowe :) z kakao do wypróbowania!

    OdpowiedzUsuń
  13. ciągle czytam o tych cukiniowych i jeszcze nie zrobiłam :(

    OdpowiedzUsuń
  14. mmm ale mi smaka zrobiłaś, a u mnie zwykłe kanapki ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. noo, też muszą być pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  16. nigdy takich nie robiłam, dzięki za pomysł:))

    OdpowiedzUsuń
  17. Muszę wrzucić cukinię do placuszków. W owsiance jest idealna :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jestem coraz bliżej randki z cukinią, już mi się siedzi w głowie jakiś czas... Tymczasem, lecę na Allegro zamówić Stevię, w końcu (!) stwierdziłam, że robię z tego wielkie halo, jak mi nie posmakuje jako dodatek do owsianki, placuszków, naleśników, wypieków, to... się pozbędę!:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj, będziesz przynajmniej miała to za sobą :) Myślę, że nie będziesz na nią narzekać.

      Usuń
  19. Mam fazę na cukinię :) placuszki zapisuję do zrobienia ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. ekstra , podobają mi się te zdrowe cukiniowe placuszki ;) pysznie rozpoczęłaś dzień ;D
    miłego dnia ;*

    OdpowiedzUsuń
  21. cukinia jest fantastyczna :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Placuszki wyglądają wyśmienicie :) Wstyd się przyznać, ale... nigdy nie jadłam cukini :P

    OdpowiedzUsuń
  23. Very nice ingredients! I would love such pancakes I am sure!

    OdpowiedzUsuń
  24. placuszki cukiniowe są pyszne <3 chyba dziś na obiad zrobię :D

    www.classicorcool.com

    OdpowiedzUsuń
  25. musze przekonać się do tej cukinii na słodko :D

    OdpowiedzUsuń
  26. Mniam ! Cukinia to świetne warzywko :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Muszę w końcu spróbować placków z cukinią, bo każdy je wychwala :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Te placki kuszą wyglądem, z chęcią wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Kakao plus cukinia to ostatnio moje najukochansze polaczenie, przebija nawet jablko z cynamonem ;) Boskie placki, i ten twarog tak fajnie pokruszony!

    OdpowiedzUsuń
  30. Cukinia jest fenomenalna :D Tyle pyszności można z nią wykombinować :) Te placki musiały smakować przepysznie, czuję to i widzę! :)

    OdpowiedzUsuń
  31. i następny czeko-cukiniowy przepis na mnie czeka.

    OdpowiedzUsuń
  32. placuszki *_*

    OdpowiedzUsuń
  33. Cudowne placuszki - zdrowe, aromatyczne, idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  34. mmm, musiałabym spróbować, bo nigdy nie jadłam cukinii na słodko ;<
    ale uwielbiam placki i wszystko co kakaowe!

    OdpowiedzUsuń
  35. Placków z cukinią jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Cukiniowych nie jadłam, ale posmakowała mi cukiniowa owsianka, więc na placki skuszę się w najbliższym czasie :)

    OdpowiedzUsuń
  37. taki przydeptany kopczyk kreta:D

    OdpowiedzUsuń
  38. Wyglądają cudownie... ach, uwielbiam kakao :)

    OdpowiedzUsuń
  39. cukiniowych placków jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Czas kupić cukinię!

    OdpowiedzUsuń
  41. Uwielbiam wszystko co czekoladowe. Takie ciemne placuszki świetnie wyglądają z twarożkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  42. jakbym nie wiedziałą to w życiu bym nie powiedziała, że to placki z cukinią ;D nic a nic nie wiedać ;p ;p a jak w smaku? czuć? czy też nie? ;]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czuć, jest za to lekko wilgotne, czekoladowe wnętrze placuszków :)

      Usuń
  43. Cukinia to genialne warzywo na słodko, na surowo i w leczo ;)

    OdpowiedzUsuń
  44. chyba już to gdzieś pisałam - kocham placuszki cukiniowe, ale nigdy nie próbowałam ich na słodko ;D

    OdpowiedzUsuń
  45. Placki z kukinni uwielbiam, a dodatkiem czekolady totalnie wpłynęłaś na moje kubki smakowe.

    OdpowiedzUsuń
  46. Bardzo apetycznie wyglądają i ten kolor...: )

    OdpowiedzUsuń

Co sądzisz o wpisie?
Jeżeli nie posiadasz konta Google, nie bądź anonimowy - podpisz się swoim nickiem lub imieniem.
Dziękuję za każdą pozostawioną opinię.