9.26.2012

Śniadaniowe porady


Rady?
1. Płatki owsiane zostaw na noc namoczone w mleku. Z rana wystarczy wrzucić je do gotującego się mleka lub po prostu podgrzać, by po kilku minutach mieć gotową owsiankę. 
2. Ekonomia - za dużo kaszy przy obiedzie? Resztę można wykorzystać na śniadanie. Wystarczy z rana podgotować przez chwilę kaszę na mleku, a następnie dodać ulubione owoce, orzechy czy inne dodatki.
3. Dzień wcześniej - mus dyniowy, jabłkowy czy jakikolwiek inny z powodzeniem można zrobić dnia poprzedniego, by gotowy już tylko dodać do śniadania.
4. Gotowy miks: czasem warto przyrządzić sobie, lub po prostu kupić samorosnącą mąkę.
5. Mrożenie - polecam robienie klusek w większych ilościach. Rozmrożone w mikrofali sprawdzą się nie tylko jako śniadanie, ale i obiad. Można mrozić też wiele ciast, chlebków, a nawet surową masę do ciast
6. Przepisy - kto mógłby nie lubić puddingu z kaszy manny czy słoiczkowej owsianki? Przygotowując je wieczorem, sprawimy tylko, że będą smakowały najlepiej.
7. Najważniejszy punkt: porządek w kuchni - by nie przetrząsać z rana po kolei każdej szafki, dobrze jest mieć wszystko na tak zwanym swoim miejscu. O wiele szybciej znaleźć chociażby tytułowe płatki, jeśli wie się, gdzie dokładnie się znajdują.

Nic nadzwyczajnego, prawda? Nic specjalnego, a sprawdza się od lat.


59 komentarzy:

  1. śniadanie smaczne i zdrowe:) a pod poradami mogę się spokojnie również podpisać, bo wiem, że organizacja w kuchni to podstawa, no i przygotowanie czegoś dzień wcześniej też się bardzo przydaje:)

    OdpowiedzUsuń
  2. gotowana gruszka? muszę dziś takiej spróbować:)
    zawartość miseczki zachwyca, mm<3

    OdpowiedzUsuń
  3. Wystarczy być tylko zorganizowanym. A dużo ludzi niestety nie jest^^...
    Owsianomanny wieki nie jadłam:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobre porady, nigdy nie szykowałam sobie śniadania dzień wcześniej, a często nie wiem co zjeść ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszne śniadanie :)
    Robię to samo. Nie znoszę wyrzucania jedzenia, dlatego zawsze gdy zostanie mi czegoś za dużo- mrożę to :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze nigdy nie zostawiałam owsianki ugotowanej na noc, ale wychodzi na to, że muszę zacząć to robić ;).
    Apetycznie ;).

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszna owsianka na dobry początek dnia :D

    OdpowiedzUsuń
  8. ja tam jestem chyba dziwna, bo lubię taką twardszą owsiankę, dlatego nawet jej nie gotuje długo; takich namokniętych płatków nie lubię ani owsianych, ani żadnych innych :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Owsianka ze śmietanką brzmi pysznie ;) ja nigdy nie wiem na co będę miała ochotę następnego dnia i dlatego właśnie nic poprzedniego nie przygotowuje ;) ale potrafię sprężyć rano ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja mam problem z "planowaniem". Bo rano wstaję i mam ochotę na coś zupełnie innego niż pierwotnie miałam w zamyśle ;P
    Ale wskazówki jak najbardziej cenne.
    A owsianka prezentuje się bajecznie *_* Cudnie kremowa, mniam <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam identycznie :D Planuję tylko sobotnie placki, ale i tak najczęściej robię inne niż miałam w zamyśle :D

      Super gęsta owsianka, lubię takie :)

      Usuń
    2. Tu przyznaję - mam podobnie. ;) Dlatego zwykle wszystko powierzam zasadzie "porządek w kuchni"

      Usuń
  11. Mmm jaka apetyczna ! :) aż zrobiłam się głodna :)

    OdpowiedzUsuń
  12. bardziej wolę kaszę manne, niż owsiankę, ale takiego połączenia to jeszcze nie znałam.. Czas spróbować, a twój mix wygląda straaaasznie apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. owsianko-manna, cudowne 2w1 nie tylko dla niezdecydowanych

    OdpowiedzUsuń
  14. Zaglądanie na Twój blog o poranku staje się powoli moim codziennym przyzwyczajeniem (żeby nie użyć słowa - rutyną!) i za każdym razem znajduję coś wspaniałego, co pomoże mi rozpocząć dzień z uśmiechem. Masz świetne pomysły kulinarne i na dodatek dobrze, ciekawie piszesz. Porady na pierwszy rzut oka banalne, a jednak kluczowe do przygotowania prawdziwej śniadaniowej uczty.
    Na sam koniec - ogromny plus za Florence, która wyśmienicie smakuje zawsze, wszędzie i o każdej porze :-)

    xoxo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciepło mi się robi na serduchu kiedy czytam taki komentarz. :)

      Usuń
  15. No to mamy podobne metody na udane śniadanie :)
    Bardzo podoba mi się twój poczatek dnia:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Płatki owsiane to idealnie wartościowe śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. pycha!
    uwielbiam owsiankę! i kaszkę mannę! ;)
    miłego dnia ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. gotowana gruszka, mm :)
    a rady - dokładnie! takie proste, a jak mogą nam ułatwić życie!:)

    OdpowiedzUsuń
  19. też stosuję podobne sposoby ;) a mogłabyś zaproponować jakieś śniadania i przekąski, które zajmują mało miejsca, ale są smaczne i zdrowe, i w łatwy sposób można je wziąć ze sobą ? Mam kilka takich posiłków, ale może Ty wymyślisz coś nowego ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, czemu nie. :) Tylko do tego dłużej będę się przygotowywać, bo muszę jednak trochę porobić zdjęć, prawda? ;)

      Usuń
  20. takie proste rzeczy, a ile czasu można zaoszczędzić rano :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Hm.. nie wiem czy pudding z kaszy manny to to samo co kaszka manna na mleku... ale niestety wolę ten świeży, ciepły... następnego dnia jest średni w smaku... :)


    Dziękuję za miłe słowa w komentarzu na moim blogu :) bardzo mi miło!

    OdpowiedzUsuń
  22. samorosnąca mąka? a co to takiego?
    ramę cremefine 7% wypróbuję zgodnie z radą a i za wszystkie pozostałe wielkie dzięki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://mojekucharzenie.blox.pl/2010/10/Self-rising-flour.html Proszę bardzo :)

      Usuń
  23. Florence... :) posłucham też i powspominam sobie jak to na koncercie cudownie było. Miłego dnia! :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ten kremowy dodatek to strzał w 10 :)

    OdpowiedzUsuń
  25. owsianka z gruszką.. mniam ;)

    i fajne rady na poranne gotowanie;) też jestem zdania, że w kuchni trzeba mieć porządek. U mnie to jeszcze nie jest tak jakbym chciała, no bo niestety trzeba dzielić się połkami i szafkami ze współlokatorami, no aleee. ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. najprostsze patenty zawsze się sprawdzają :) Jestem bardzo ciekawa twoich prac :) Właściwie to co lubisz rysować? Martwą naturę czy ludzi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wolę ludzi, chociaż ciągnie mnie zarówno w malarstwie, jak i rusunku, do surrealizmu.

      Usuń
  27. Gruszeczki <3 Muszę koniecznie wypróbować tą owsiankomannę, bo wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  28. gotowanej gruszki nie jadłam, ile trzeba gotować i jak wrzucić do wody ? xP
    owsiankomanna jest przepyszne, a dodatki pysznie się komponują :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wrzuć całą, nieobraną gruszkę. Gotuj... Do miękkości. Dźgnij widelcem i się zorientujesz, czy jest dobra :)

      Usuń
  29. Owsiankomanna...zawsze się sprawdzi, pyszne śniadanko :-)
    Często planuję wszystko dzień na przód, ale gdy rano wstaję mam ochotę zupełnie na coś innego :D

    OdpowiedzUsuń
  30. Już wysyłam, ale w sumie to takie rosyjskie bułeczki, cynamonek prawdziwych też nigdy nie robiłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. bardzo fajne te porady ,parę z nich znam ,ale z reszty z chęcią skorzystam !
    pyszne śniadanko <3

    OdpowiedzUsuń
  32. bez 1 i ostatniego punktu nie wyobrażam sobie kuchennego funkcjonowania ;D Tylko ja akurat moczę płatki w wodzie, a rano dolewam już mleka:)

    OdpowiedzUsuń
  33. fajne rady, widzę że mamy podobne metody oszczędzania czasu ;-)

    a śniadanie jak zawsze rewelacyjne :D

    OdpowiedzUsuń
  34. ja rano nigdy nie mogę się zdecydować, co mam zjeść... ale może, gdy zacznę śniadanie przygotowywać poprzedniego dnia to ułatwi mi to zadanie ;)
    rady na pewno zastosuję ;)
    pyszne śniadanie :)

    "Szybkie powroty, torba rzucona na podłogę, pół litra kawy i piętrzący się stos książek." - skąd ja to znam? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, lepiej nie ;) Ja przygotowuję na świeżo i tak jest najlepiej :) Chyba, że to wymóg przepisu. Lepiej po prostu najwyżej coś zamrozić.

      Usuń
  35. co racja to racja. :D a śniadanie wygląda wspaniale!

    OdpowiedzUsuń
  36. uwielbiam owsiankę z gruszką, a pod radami podpisuję się obiema rękoma :)

    OdpowiedzUsuń
  37. rady bardzo przydatne szczególnie dla mnie..:)

    OdpowiedzUsuń
  38. rady bardzo praktyczne!a muzyka wow, klimatyczna jak Ty:)

    OdpowiedzUsuń
  39. Jak robię rano owsiankę to zazwyzaj zalewam ją już poprzedniego dnia, żeby płatki już napęczniały :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Widzę że masz podobne patenty do moich ;) dzieki temu zawsze mogę się z rana cieszyć pysznym śniadaniem, zamiast kupować zdechłą drożdżówkę w szkolnym sklepiku ;D

    OdpowiedzUsuń
  41. Florence <3 Śniadanie świetne ;)

    OdpowiedzUsuń
  42. Takie zabiegi jakie opisujesz w swoich poradach naprawdę się sprawdzają :-D Nawet potrafią zdziałać cuda :-D

    OdpowiedzUsuń
  43. złote rady! muszę popracować nad ostatnim punktem, bo krzątanie po omacku zajmuje mi zdecydowanie za dużo czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Co rano, gdy robię się głodna, zarzekam się, że wieczorem przygotuję owsiankę. Kurcze, muszę zacząć wpadać do Ciebie wieczorem, wtedy nie zapomnę. Wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń

Co sądzisz o wpisie?
Jeżeli nie posiadasz konta Google, nie bądź anonimowy - podpisz się swoim nickiem lub imieniem.
Dziękuję za każdą pozostawioną opinię.