10.20.2013

Jabłkowo-gruszkowe crumble z bakaliami

jabłkowo-gruszkowe crumble z morelami i żurawiną
apple-pear crumble with dried apricots and cranberry

/1 porcja/

- 1 jabłko
1/2 gruszki
- 1/2 łyżeczki soku z cytryny
- 1 łyżeczka syropu klonowego
- 3 suszone morele
- 1 łyżka suszonej żurawiny
- szczypta cynamonu
- 2 łyżki mąki żytniej
- 1 łyżka mąki migdałowej
- 1 łyżka masła
- 1 łyżka cukru trzcinowego


Jabłko, gruszkę i suszone morele kroimy na drobne kawałki, mieszamy z sokiem z cytryny, żurawiną, cynamonem i syropem klonowym. Następnie przygotowujemy kruszonkę, rozcierając razem mąki, masło i cukier. Owoce wkładamy do kokilki, przykrywamy kruszonką. Zapiekamy 25 minut w piekarniku nagrzanym do 180*C

40 komentarzy:

  1. rozpieszczasz się kruszonkami z rana!

    OdpowiedzUsuń
  2. przypomniałaś mi jak dawno nie jadłam crumble, mniam!

    OdpowiedzUsuń
  3. nie ma to jak chrupiące crumble :) poza tym te jabłuszka , uwielbiam takie! mają cudowny kolor :)
    mijają zbyt szybko, ale też szybko przychodzą ;)
    miłej niedzieli !

    OdpowiedzUsuń
  4. wszystko, co pod kruszonką, smakuje obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie wczoraj natknęłam się na przepis na crumble i stwierdziłam, że warto teraz jeszcze powtórzyć ten wypiek ::)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda wspaniale :) Coś czuję, że to będzie moja dzisiejsza kolacja.. W każdym razie w niedługim czasie u mnie zawita, dam znać jak wyszło! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak podejrzewałam, zrobiłam wczoraj na kolację w wersji jabłkowo-śliwkowej i było przepyszne. Na pewno nieraz powtórzę ! :)

      Usuń
    2. Jej, bardzo mi miło :) To naprawdę radość dla mnie, że mój przepis naprawdę zasmakował :*

      Usuń
  7. przepysznie połączyłaś smaki :) odpowiedziałam w sprawie filmu u siebie, ale połowicznie - jeżeli chodzi o kino offowe, to również uważam, że wkłada się je do dwóch worków - filmów dobrych i złych, do których od razu wkłada się inne gatunki. ja z kolei kategoryzuję, ale to moja subiektywna ocena - ktoś może mieć zupełnie inne worki.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ach, uwielbiam sobie z rana pochrupać! :)))

    OdpowiedzUsuń
  9. Bo tydzień to jest świetny wynalazek. Pięć dni zaiwaniasz, dwa odpoczywasz. Doceniasz jedno, i drugie:))

    OdpowiedzUsuń
  10. Iście jesienne śniadanie, królewskie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Crumble jabłkowe zawsze kojarzy mi się z szarlotką :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Widzę, że dzisiaj obydwie będziemy się raczyć jabłkowo- gruszkowymi rarytasami<3; D

    OdpowiedzUsuń
  13. kruszonka ♥ chyba nigdy mi się nie znudzi... :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Doskonałą kumulacja jesiennych aromatów- nic dodać nic ująć :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeny, uświadomiłaś mi jak dawno nie zapiekałam owoców ! Dużo kruszonki <3 Dzisiaj też jej posmakowałam, ale w towarzystwie ciacha :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Pyszne i rozgrzewające śniadanko :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciepłe owoce pod chrupiącą skorupką, taki deser trzeba zjeść!

    OdpowiedzUsuń
  18. czekałam aż ktoś zrobi crumble w wersji jesiennej! Twoje jest zachwycające :)
    Jak dla mnie weekendy zawsze się ciągną w nieskończoność... nie, zdecydowanie ich nie lubię.

    OdpowiedzUsuń
  19. Crumble to chyba mój ulubiony jesienny deser, jabłkowo-gruszkowego jeszcze nie próbowałam ;)
    P.S laski cynamonu są tak niesamowicie fotogeniczne, uwielbiam! :D

    OdpowiedzUsuń
  20. kruszonka i owoce, coś wspaniałego w jednym! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam kruszonkę <3 Ciasto w sam raz na niedzielę :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Naprawdę świetne skomponowałaś te smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  23. ojej aż dziwne ale jeszcze ich nie jadłam...

    OdpowiedzUsuń
  24. Słodkie śniadanie w niedzielę - najlepsze:)

    OdpowiedzUsuń
  25. ale te laski cynamonu ładnie wyglądają na zdjęciu :)
    Mniam, takie coś z rana i jestem szczęśliwa ^^ :D

    OdpowiedzUsuń
  26. bardzo dobre jest połączenie owoców suszonym ze świeżymi :)

    OdpowiedzUsuń
  27. crumble nigdy mi się nie znudzą! tyle pysznnych opcji <3

    OdpowiedzUsuń
  28. Takie pyszne, słodkie śniadanie :) brakuje tylko banerka akcji ;)

    OdpowiedzUsuń

Co sądzisz o wpisie?
Jeżeli nie posiadasz konta Google, nie bądź anonimowy - podpisz się swoim nickiem lub imieniem.
Dziękuję za każdą pozostawioną opinię.